اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان قم:

تلفات در محور قم ـ گرمسار نگران‌کننده است/نیاز محور قم ـ گرمسار به پاسگاه راهنمایی رانندگی

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به آمار بالای تصادفات و تلفات در محور قم ـ گرمسار گفت: این آمار نگران‌کننده و غیرقابل قبول است.

تلفات در محور قم ـ گرمسار نگران‌کننده است/نیاز محور قم ـ گرمسار به پاسگاه راهنمایی رانندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ کاظم مجتبایی پیش از ظهر امروز در آغاز رزمایش نیمه دوم تعطیلات تابستان 91 که به میزبانی استان قم برگزار شد اظهار کرد: یکی از افتخارات استان قم ‌امروز میزبانی از این رزمایش برای طرح کنترل ترافیک در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش حق مسلم مردم است تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی امنیت را به صورت مردم محور دنبال می‌کند.

فرمانده انتظامی استان قم، خدمت‌گزاری به مردم را از افتخارات مسئولان دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به آرامش و امنیت مردم توجه بسیار ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: استان قم کریدور استان‌های جنوبی، غربی و برخی استان‌های شرق کشور به سمت تهران بوده و در این راستا این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مجتبایی با بیان اینکه برقراری ارتباط 14 استان با جمعیتی بالغ بر 35 میلیون نفر و عبور 300 هزار خودرو استان قم را به مرکزی حیاتی برای تهران تبدیل کرده است تصریح کرد: کنترل و برقراری امنیت در بین این خودروها کار بسیار مشکلی است.

وی افزود: برقراری امنیت برای 300 هزار خودرو که از استان قم عبور می‌کنند برای ما خدمت محسوب می‌شود.

کاهش شش درصدی تصادفات جاده‌ای قم

فرمانده انتظامی استان قم به کاهش آمار تصادفات و تلفات در استان قم اشاره و بیان کرد: در پنج ماه نخست سال شاهد کاهش شش درصدی تصادفات و کاهش چهار درصدی تلفات جاده‌ای بودیم.

وی این رقم را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: با تلاش و کوشش شبانه روزی ماموران نیروی انتظامی توانسته‌ایم شاهد تحقق این مهم باشیم.

مجتبایی به دلایل اهمیت استان قم اشاره و عنوان کرد: استان قم به دلیل وجود بارگاه فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تبیین دیگر دلایل اهمیت استان قم نسبت به دیگر استان‌ها گفت: تردد و حضور میلیون‌ها زائر در این استان موجب قرار گرفتن بار مسئولیت سنگینی بر دوش مسئولان امنیتی و امدادی شده است.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به حساسیت‌هایی که در این رابطه وجود دارد ابراز داشت: ماموران نیروی انتظامی استان قم با شناختن این حساسیت‌ها و تعامل با دیگر دستگاه‌های فعال در شورای ترافیک توانستند استان قم را به جایگاه کنونی برسانند.

وی با تاکید بر تعمیق آموزش‌ها در انجام مسئولیت‌ها تصریح کرد: برای انجام بهتر مسئولیت و ماموریت لازم است آموزش‌ها با عمق و محتوای بیشتری انجام شود.

مجتبایی اضافه کرد: نیروی انتظامی و پلیس باید بتوانند نیروی مناسب جذب کرده و سپس آموزش‌های لازم و حرفه‌‌ای را به آنها ارائه دهد.

وی بر ضرورت فراهم کردن امکانات آموزش صحیح و پرمحتوا تاکید کرد و گفت: اکنون چهار پاسگاه پلیس راه در استان قم فعالیت می‌کنند که نیازمند توسعه و بازسازی هستند.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به آمار تلفات غیرقابل قبول در جاده گرمسار اذعان کرد: این جاده به دلیل درصد تلفات غیرقابل قبول و نگران کننده از مهم‌ترین و حساس‌ترین جاده‌های استان قم محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم با حمایت‌های رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی و دو بانده شدن این محور، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، ایجاد پاسگاه راهنمایی و رانندگی و تقویت ناوگان خودرویی شاهد کاهش تلفات و تصادفات در این محور باشیم.

مجتبایی ابراز امیدواری کرد با تلاش شبانه‌روزی ماموران راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی استان قم، کاهش چهار درصد تلفات جاده‌ای تا پایان سال به 10 درصد برسد.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول