اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

بیمارستان شفت آبان امسال افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: بیمارستان 32 تختخوابی شفت تا پایان آبان ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

بیمارستان شفت آبان امسال افتتاح می‌شود

حجت شعبانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به احداث بیمارستان شفت اظهار کرد: 3 میلیارد و 450 میلیون تومان تاکنون برای ساخت بیمارستان مذکور هزینه شده است.

وی اتمام بیمارستان 32 تختخوابی شفت را نیازمند 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار عنوان کرد و افزود: ساخت ساختمان بیمارستان مذکور تا پایان مهر جاری به اتمام می‌رسد و تحویل دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌شود و تا پایان آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

شعبانپور در ادامه به بیمارستان 100 تختخوابی آستارا اشاره کرد و گفت: 10 میلیارد و 800 میلیون تومان تاکنون برای بیمارستان مذکور هزینه شده و برای اتمام آن به 9 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بیمارستان آستارا 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: زیربنای بیمارستان مذکور 12 هزار و 500 متر مربع است و حدود یک‌هزار متر مربع ساختمان اداری دارد و تا خرداد سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول همچنین بیمارستان 100 تختخوابی لنگرود را دارای 25 درصد پیشرفت فیزیکی دانست و خاطرنشان کرد: 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تاکنون برای بیمارستان مذکور هزینه شده و برای تکمیل آن به 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته وی بیمارستان لنگرود در صورت تامین اعتبار تا خرداد سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

* آسفالت 501 کیلومتر راه روستایی گیلان

شعبانپور از آسفالت 501 کیلومتر آسفالت راه روستایی گیلان خبر داد و ابراز کرد: 227 کیلومتر راه روستایی استان تاکنون آسفالت شده و بقیه تا پایان سال جاری آسفالت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به پیشرفت 60 درصدی آسفالت راه‌های روستایی استان، بیان کرد: 15 میلیارد و 600 میلیون تومان از مجموع 48 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه‌های آسفالت راه روستایی گیلان تاکنون تخصیص داده شده است ضمن اینکه 8 میلیارد و 800 میلیون تومان در قالب اعتبارات ملی استانی شده، پرداخت شود.

* تکمیل راه‌آهن رشت ـ انزلی 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی را در کریدور ترانزیتی شمال ـ جنوب عنوان کرد و یادآور شد: فاصله مسیر مذکور 205 کیلومتر است و در قالب 9 قطعه انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه عملیات اجرایی راه‌آهن رشت ـ قزوین از سال 84 آغاز شده است، عنوان کرد: سرعت حرکت قطارهای باری در مسیر مذکور حداکثر 120 کیلومتر و قطارهای مسافری 160 کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده است.

شعبانپور راه‌آهن رشت ـ قزوین را دارای 18 میلیون متر مکعب خاک‌برداری و 14 میلیون متر مکعب خاکریزی دانست و اضافه کرد: ساخت مسیر مذکور به 1.5 میلیون متر مکعب بتن‌ریزی و 21 میلیون متر مکعب حفاری نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به حفاری 48 تونل در مسیر راه‌آهن رشت ـ قزوین، تصریح کرد: 74 پل ویژه، پیچیده و منحصر به‌فرد به طول 12 کیلومتر در مسیر مذکور احداث می‌شود.

وی هزینه ساخت راه‌آهن رشت ـ قزوین را تاکنون 377 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اتمام مسیر مذکور 350 میلیارد تومان برای تکمیل عملیات زیرسازی و 150 میلیارد تومان برای عملیات روسازی و در مجموع به 500 میلیارد تومان نیاز دارد.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول