حجت شعبانپور امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به احداث بیمارستان شفت اظهار کرد: 3 میلیارد و 450 میلیون تومان تاکنون برای ساخت بیمارستان مذکور هزینه شده است.
وی اتمام بیمارستان 32 تختخوابی شفت را نیازمند 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار عنوان کرد و افزود: ساخت ساختمان بیمارستان مذکور تا پایان مهر جاری به اتمام میرسد و تحویل دانشگاه علوم پزشکی گیلان میشود و تا پایان آبان ماه سال جاری به بهرهبرداری میرسد.
شعبانپور در ادامه به بیمارستان 100 تختخوابی آستارا اشاره کرد و گفت: 10 میلیارد و 800 میلیون تومان تاکنون برای بیمارستان مذکور هزینه شده و برای اتمام آن به 9 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بیمارستان آستارا 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: زیربنای بیمارستان مذکور 12 هزار و 500 متر مربع است و حدود یکهزار متر مربع ساختمان اداری دارد و تا خرداد سال 92 به بهرهبرداری میرسد.
این مسئول همچنین بیمارستان 100 تختخوابی لنگرود را دارای 25 درصد پیشرفت فیزیکی دانست و خاطرنشان کرد: 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تاکنون برای بیمارستان مذکور هزینه شده و برای تکمیل آن به 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
به گفته وی بیمارستان لنگرود در صورت تامین اعتبار تا خرداد سال 92 به بهرهبرداری میرسد.
* آسفالت 501 کیلومتر راه روستایی گیلان
شعبانپور از آسفالت 501 کیلومتر آسفالت راه روستایی گیلان خبر داد و ابراز کرد: 227 کیلومتر راه روستایی استان تاکنون آسفالت شده و بقیه تا پایان سال جاری آسفالت میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به پیشرفت 60 درصدی آسفالت راههای روستایی استان، بیان کرد: 15 میلیارد و 600 میلیون تومان از مجموع 48 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژههای آسفالت راه روستایی گیلان تاکنون تخصیص داده شده است ضمن اینکه 8 میلیارد و 800 میلیون تومان در قالب اعتبارات ملی استانی شده، پرداخت شود.
* تکمیل راهآهن رشت ـ انزلی 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
وی راهآهن قزوین ـ رشت ـ انزلی را در کریدور ترانزیتی شمال ـ جنوب عنوان کرد و یادآور شد: فاصله مسیر مذکور 205 کیلومتر است و در قالب 9 قطعه انجام میشود.
این مسئول با بیان اینکه عملیات اجرایی راهآهن رشت ـ قزوین از سال 84 آغاز شده است، عنوان کرد: سرعت حرکت قطارهای باری در مسیر مذکور حداکثر 120 کیلومتر و قطارهای مسافری 160 کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده است.
شعبانپور راهآهن رشت ـ قزوین را دارای 18 میلیون متر مکعب خاکبرداری و 14 میلیون متر مکعب خاکریزی دانست و اضافه کرد: ساخت مسیر مذکور به 1.5 میلیون متر مکعب بتنریزی و 21 میلیون متر مکعب حفاری نیاز دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به حفاری 48 تونل در مسیر راهآهن رشت ـ قزوین، تصریح کرد: 74 پل ویژه، پیچیده و منحصر بهفرد به طول 12 کیلومتر در مسیر مذکور احداث میشود.
وی هزینه ساخت راهآهن رشت ـ قزوین را تاکنون 377 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اتمام مسیر مذکور 350 میلیارد تومان برای تکمیل عملیات زیرسازی و 150 میلیارد تومان برای عملیات روسازی و در مجموع به 500 میلیارد تومان نیاز دارد.
انتهای پیام/ن10/پ3003