اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌استاندار‌ خراسان‌رضوی:

آمار گردشگران در مشهد از مرز 25 میلیون نفر گذشت

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار‌ خراسان‌رضوی گفت: آمار گردشگران در مشهد از مرز 25 میلیون نفر در سال گذشت.

آمار گردشگران در مشهد از مرز 25 میلیون نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید حسین‌پور ظهر امروز در نشست خبری هفته گردشگری که در سالن کنفرانس هتل جم مشهد برگزار شد اظهار کرد: رشد گردشگران در مشهد رو به افزایش است و هر سال شاهد آمار بیشتری نسبت به سال گذشته هستیم.

وی ادامه داد: آمار گردشگران و زائران به مشهد نشان‌دهنده توسعه زیرساخت‌‌های گردشگری استان و اقدامات موثر این سازمان در خراسان‌رضوی است.

رئیس کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی خراسان‌‌رضوی گفت: در افق چشم‌انداز 20ساله برنامه‌‌ای که برای گردشگری استان در نظر گرفته شده بیش از 40 میلیون گردشگر است که امیدواریم با اقدامات موثر در این زمینه و خدمات گسترده برای زائران و گردشگران بتوانیم به این هدف دست یابیم.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: از چالش‌های بخش گردشگری عدم تناسب نیازهای گردشگران و زائران با خواست‌های آنها در زمینه‌‌ خدمات و تسهیلات ارائه شده است.

وی عنوان کرد: با یک برنامه‌ریزی منظم و پایدار باید در جهت ساماندهی برنامه‌های گردشگری خراسان‌رضوی گامی بلند برداشت تا در جهت رسیدن به افق 20 ساله پیشگام باشیم.

رئیس کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی خراسان‌رضوی بیان‌ کرد: باید با استفاده از بخش خصوصی در راستای ساماندهی سفرهای زائران و شکل‌گیری تورهای زیارتی اقدامات موثری صورت گیرد.

حسین‌پور اضافه کرد: سفرهای گردشگران به مشهد و پیک‌های مسافران سیری نزولی و صعودی دارد که مشاهده می‌شود در یک روز 4 میلیون ‌زائر و در روزی دیگر 100‌ هزار نفر، که این نشان‌دهنده ایام مذهبی در جامعه اسلامی‌ است.

معاون عمرانی استانداری خراسان‌رضوی تصریح کرد: باید بتوانیم زمان‌های پیک مسافران در مشهد را گسترش دهیم تا افزایش مسافر را در ایام نوروز و تابستان را متعادل کنیم.

وی ادامه داد: 50 درصد از اقامت کل کشور به مشهد تعلق دارد که از اقدامات موثر سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری استان می‌باشد.

حسین‌پور عنوان کرد: باید به مشهد نگاه ملی و فراملی شود تا جایگاه واقعی پایتخت معنوی مشهد احیا شود.

رئیس کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی خراسان‌رضوی اظهار کرد: باید در راستای جایگاه واقعی مشهد اقدامات موثری صورت گیرد و نیازهای واقعی و کامل و وافر آن را در ارتباط با این موضوع برطرف ساخت.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول