اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی:

مازندران پرگردشگرترین استان کشور است

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام اینکه مازندران تاثیرگذارترین و پرگردشگرترین استان کشور است، گفت: مازندران دارای 122 منطقه نمونه گردشگری است.

مازندران پرگردشگرترین استان کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، امیر امینی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی مناطق گردشگری در بابل اظهار داشت: در سند چشم‌انداز توسعه کشور به توسعه استان‌های شمالی و مازندران توجه ویژه شده است.

امینی افزود: بعد فرهنگ اسلامی و تمدن ایرانی در مازندران آشکار شده که پاسداشت آن برای ما بسیار سنگین بوده زیرا با امکانات موجود و با کمترین هزینه باید برنامه‌ها را عملیاتی کرد.

وی بیان کرد: با وجود توجه و عنایت بسیار زیاد دولت نهم و دهم هنوز توجهی که شایسته این بخش باشد صورت نگرفته است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: از سال 87 تا پایان سال 90، 108 پروژه با کمک سازمان استان‌ها اجرایی شد.

امینی اذعان کرد: مازندران به عنوان تاثیرگذارترین و پرگردشگرترین استان کشور، دارای 122 منطقه نمونه گردشگری بوده که 38 منطقه از 122 منطقه دارای سرمایه‌گذار است، در 28 مورد مشکل واگذاری زمین وجود دارد و در 10 مورد نیز با عدم پاسخگویی سایر دستگاه‌های اجرایی مواجه هستیم.

وی افزود: سعی داریم مازندران که خاستگاه صنعت گردشگری است ساماندهی و ساختاردهی شود و با مدیریت درست به مرحله‌ای برسد که از این استان انتظار می‌رود.

امینی با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی در بودجه سال 91 برای این بخش در نظر گرفته شد، تصریح کرد: 330 هزار و 500 میلیارد تومان منابع حاصل از پروژه شرکت‌ها و سهام شرکت‌هاست و 24 هزار و 500 میلیارد تومان توسط خود قانون‌گذار در نظر گرفته شد.

امینی گفت: در سال 84 تاکنون مازندران یک‌هزار و 800 میلیارد تومان پروژه به بانک‌ها معرفی کرده که تاکنون 66 میلیارد تومان منجر به تسهیلات شده است.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار داشت: از اعتبارات ملی مبلغ ویژه‌ای برای اتمام پروژه‌های طبیعت بابل‌کنار، سد شیاده، حاشیه رودخانه بابلرود، مسجد جامع و مقبره سعید العلما بابل اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول