اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند عنوان کرد

افزایش برخوردها با ساخت‏ و سازهای غیرمجاز در دماوند

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند از افزایش برخوردها با ساخت‏ و سازهای غیرمجاز در دماوند خبر داد.

افزایش برخوردها با ساخت‏ و سازهای غیرمجاز در دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی همتی ظهر امروز در جمع شماری از مسئولان شهرداری دماوند اظهار داشت: در سال‏های اخیر، متأسفانه ساخت و سازهای غیرقانونی در دماوند از خدمات زیربنایی نیز برخوردار می‏شوند و این امر عاملان این حرکت نامعقول شهری را جسورتر از گذشته کرده است.

وی بیان کرد: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر دماوند از جمله برنامه‏های محوری مدیریت این شهر قلمداد می‏شود.

شهردار دماوند ادامه داد: دستیابی به توفیقات محسوس در این زمینه نیازمند تعامل و هم‏پوشانی دستگاه‏های دولتی ارائه‏دهنده خدمات زیربنایی است.

همتی اضافه کرد: متاسفانه گاهی مشاهده می‏شود با وجود آنکه ساخت و سازها در این بخش غیرقانونی است، ولی سازندگان این سازه‏ها از خدمات دولتی همچون آب، برق، گاز، تلفن و .... برخوردار می‏شوند.

شهردار دماوند افزود: بروز چنین امری از سویی، کار اجرایی شهرداری و سایر نهادهای مقابله‏کننده با این عمل خلاف قوانین را نیمه‏کاره می‏گذارد و از سوی دیگر عاملان ساخت و سازهای غیرمجاز را جسورتر می‏کند.

وی همچنین از نصب 100 سطل‏ زباله جدید برای ارتقای سطح بهداشت و پاکیزگی هر چه بیشتر این شهر خبر داد و اظهار داشت: از جمله نیازمندی‏های معابر شهری آراستگی آنها برای ارتقای سطح سلامت شهروندان است.

وی ادامه داد: از این رو با اقدامات اجرایی که از سال گذشته آغاز شد، نسبت به تهیه و سپس نصب سطل‏های زباله جدید اقدامات لازم صورت گرفت.

همتی اضافه کرد: این سطل‏های جدید که توسط شهرداری دماوند خریداری شده است در ابعاد گوناگون با توجه به نیاز نواحی مختلف نصب شده است.

شهردار دماوند افزود: از جمله مناطق هدف نصب سطل‏های زباله جدید می‏توان به مراکز تجاری پرتردد، پیاده‏روهای پرازدحام، نقاط مختص گذران اوقات فراغت مردم و مراکز تهیه غذا اشاره کرد.

همتی ادامه داد: این سطل‏های زباله دارای دو ظرفیت یک هزار و 100 و 600 لیتری است که نسبت به نیاز شهروندان در سطح شهر مکان‏یابی و نصب شده است.

شهردار دماوند درباره مزایای سطل‏های زباله جدید نسبت به انواع مشابه قبلی خاطر نشان کرد: داشتن مقاومت بیشتر در برابر حریق، شکل ظاهری مناسب و برخوردار از کاربری کاملا مکانیزه از جمله ویژگی‏های این نوع سطل‏های زباله است.

شهردار دماوند افزود: سطل‏های زباله قدیمی‏تر نیز پس از شستشو در اماکن مورد نیاز جانمایی و مورد استفاده قرار می‏گیرد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول