اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از یادواره 239 شهید پالایشگاه آبادان

دریاقلی رکاب‌زنی که به شکست حصر آبادان کمک کرد

خبرگزاری فارس: دریاقلی رکاب بزن، شهری منتظر است، مردمی چشم انتظار همت و توان تو هستند تا خاک شهرشان را از وجود دشمن بعثی پاک کنند.

دریاقلی رکاب‌زنی که به شکست حصر آبادان کمک کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، باز هم برگ زرینی دیگر از هفته دفاع مقدس در تاریخ مقاومت ایران زمین ثبت شد و به پایان رسید، هفته‌ای که در تاریخ کشورمان پاک شدنی نیست؛ شرح دلاوری‌ها و جانفشانی‌های تک تک انسان‌های آزاده این مرز و بوم بر لوح وجودمان حک شده است.

شهیدانی که روزی با همت متعالی و دانش عالی خود پالایشگاه آبادان را رونق بخشیدند، روزی دیگر با ایثارگری خود شکست حصر آبادان را در تاریخ رقم زدند.

به همت دریاقلی‌ها، مریم فرهانی‌ها، حسین فهمیده‌ها و ناهید فاتحی کرجویی‌ها بود که امروز با وجود آنکه جسم مقدسشان در میان ما نیست اما همت والایشان خروج دشمن از خاکمان را با زبونی رقم زد.

به همت 239 شهید والامقام پالایشگاه آبادان بود که اکنون این پالایشگاه چشم امید مردمانی است که هنوز هم صبوری را آذوقه راهشان کرده‌اند و پالایشگاه‌شان را بلند آوازه ساخته‌اند.

به همت 239 شهید جنگ تحمیلی پالایشگاه آبادان بود که هنوز هم گازهای پالایشگاه در هوای شهر پخش می‌شود و امید را چون نهالی کوچک در دل جوانان می‌کارد.

* از برکت خون شهدا صنعت نفت ایران مستقل شد

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی و معاون وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار کرد: از برکت خون شهیدان این انقلاب و پالایشگاه آبادان است که صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران مستقل شده و اکنون قابل مقایسه با زمان قبل از انقلاب نیست.

علیرضا ضیغمی افزود: امروز تمام برنامه‌های مربوط به صنعت نفت ایران در داخل کشور و به دست نیروهای ایرانی انجام می‌شود و این در حالی است که در گذشته برای طراحی پروژه‌های نفتی نیز کشور به نیروهای خارجی وابسته بود و در خارج از کشور طراحی‌ها و برنامه‌‌ریزی‌های مربوط به صنعت نفت ایران انجام می‌گرفت.

وی ادامه داد: امروز صنعت پالایش و پخش فرآوردهای نفتی کشور میزبان 438 شهید است که از این تعداد 239 شهید متعلق به پالایشگاه آبادان است.

معاون وزیر نفت کشور تصریح کرد: اگر امروز یک کارشناس خارجی برای اداره امور تولید و کارهای روزانه در صنعت نفت کشور حضور ندارد به سبب همت والای شهیدان ما و جان فشانی‌های آنان است.

*حرکت شهدا در راستای اسلام ناب محمدی است

وی در ادامه با اشاره به توهین فیلم موهن آمریکایی به پیامبر اسلام گفت: اگر امروز آمریکا و کشورهای غربی به مقدسات مسلمانان و پیامبر اسلام توهین می‌کنند به سبب آن است که اسلام هر روز بیش از گذشته در بین جهانیان محبوب شده و مورد توجه قرار می‌گیرد.

ضیغمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران انقلاب خود را به همه جهانیان صادر کرده و پیروی مسلمانان از اهداف و آرمان‌های انقلاب ایران خشم بیگانگان خصوصا اسرائیل جعلی را برانگیخته است.

وی افزود: وقتی دشمن از بن دندان عصبانی می‌شود جسارت و پرخاش‌گری را در کار خود نمود می‌دهد و به دنبال آن است که جهانیان را از اسلام دور کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی کشور ادامه داد: حرکت شهدای ما در دوران انقلاب و دفاع مقدس در راستای حاکمیت اسلام ناب محمدی است و ما این انقلاب را مدیون امام راحل و خون پاک شهدای راه حق انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستیم.

* شهدا را برای لحظه‌ای از یاد نمی‌بریم

در ادامه این مراسم مدیر عامل پالایشگاه نفت آبادان اظهار کرد: همه ما یک لحظه هم شهدا را از یاد نمی‌بریم زیرا آنان بودند که تلاش در عرصه صنعت را با جهاد در راه حق گره زدند و با خون خود خطی مقدس از خاک ریزها تا صنعت کشور کشیدند.

مسلم رحیمی افزود: امروز سربلندی، عزت و افتخار کشور مدیون فداکاری‌های شهدا و ایثار آنان است همچنان که صبر و تحمل خانواده‌های این عزیزان ما را در ادامه راهمان ثابت قدم و استوار کرده است.

*شرفت را پاس می‌داریم

انسان آزاده چه در عرصه صنعت باشد، چه در عرصه سازندگی، چه خط مقدمه جبهه، چه در میان خمپاره‌های دشمن تفاوت ندارد عشق و خود ساختگی مرز و عقل، جا و مکان نمی‌شناسد.

تنها دل عاشق می‌خواهد و سری نترس.....

من شجاعت تو را ندارم اما امروز تو نیستی و من به خاطر تو هستم پس راهت را ادامه می‌دهم و شرفت را پاس امیدارم.

...................

ورده پورعبدی

..................

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول