اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور استاندار تهران صورت گرفت؛

رونمایی از مقبره شهید دریاقلی سورانی

خبرگزاری فارس: همزمان با فرارسیدن یوم‌الله 13 آبان و مراسم بزرگداشت شهید دریاقلی سورانی مقبره جدید حمسه‌ساز کوی ذوالفقاری آبادان رونمایی شد.

رونمایی از مقبره شهید دریاقلی سورانی
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش همزمان با یوم‌الله 13 آبان ضمن برگزاری یادواره شهید دریاقلی سورانی، حماسه‌ساز کوی ذوالفقاری آبادان، مقبره جدید این شهید والامقام در قطعه 34 بهشت زهرا (س) با حضور خانواده آن شهید، مرتضی تمدن استاندار تهران و جمعی از عاشقان راه ایثار و شهادت رونمایی شد.
محمدرضا ترکی در این مراسم در وصف شهید سورانی قطعه شعری را که به تازگی سروده بود، قرائت کرد و در پایان این مراسم با همراهی مسئولان و خانواده شهید سنگ مزار جدید شهید سورانی در قطعه 34 بهشت زهرا (س) توسط استاندار تهران و فرزند شهید رونمایی شد. 
در نهم آبان 1359 و پس از سقوط خرمشهر، ارتش بعث عراق، تصمیم گرفت که آبادان را نیز اشغال کند و به همین دلیل، این شهر را محاصره و از سمت ذوالفقاری به سمت شهر حمله کرد.
این بخش از شهر دور از مرکز آبادان بود و با توجه به درگیری‌های فراوان، نیروهای زیادی در آنجا نبود تا آن که شهید دریاقلی ـ که یک اوراقچی ذوالفقاری بود ـ متوجه شد. او با دوچرخه به سمت شهر حرکت کرد تا مسئولان سپاه را خبر کند و همان گونه که رکاب می‌زد، فریادکنان مردم را به سمت ذوالفقاری هدایت می‌کرد.
مردم هم با شنیدن فریادهای التماس گونه او از خانه‌ها بیرون آمدند و با هر چه در دست داشتند، از چوب و چاقو و بیل و کلنگ به سمت ذوالفقاری حرکت کردند. دریاقلی که دوچرخه‌اش پنچر می‌شود، دیگر قادر به حرکت نبود، پیاده شده و با «دو» خود را به سپاه آبادان رساند و موضوع را به فرماندهی سپاه گفت و نیروهای سپاه و بسیج هم سریع به سمت ذوالفقاری حرکت کردند و از سقوط آبادان جلوگیری کردند.
این گزارش حاکی است، مراسم بزرگداشت و رونمایی از مقبره جدید شهید دریاقلی سورانی با حضور خانواده معظم شهدا، مرتضی تمدن استاندار تهران، سیدحسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، احمد اسماعیلی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و جمعی از ایثارگران، آزادگان و عاشقان راه ایثار و شهادت در قطعه 34 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول