اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه‌ صنعتی اصفهان:

مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها باید تبیین شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: دانشگاه‌ها امروزه بیش از پیش نیازمند اجرای تبیین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها باید تبیین شود

غلامرضا قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و تکیه بر این شیوه تنها سیاست راهبردی ما در دفع توطئه‌ها و خنثی‌کردن فتنه‌های استکبار در عرصه اقتصادی است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در جهان بحران‌های بزرگی به دلیل عدم توجه به مبنای اقتصادی در غرب ایجاد شده که کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست و همین امر لزوم ورود افراد معتقد و متخصص به عرصه‌های اقتصادی را بیش از گذشته آشکار می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب پیرامون اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مردمی از مهم‌ترین اهداف اقتصاد مقاومتی است، اما این در حالی است که متأسفانه این موضوع به درستی در دانشگاه‌ها تبیین نشده است.

وی به تفاوت فشار اقتصادی با اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: پیشرفت در محیط‌های دانشگاهی که به آینده کشور گره خورده است نباید با اعمال فشارهای اقتصادی سبب کاهش انگیزه و فعالیت‌های علمی شود.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: بر اساس تجربه جهانی در شرایط حساس اقتصادی لازم است که به دانشگاه‌ها بیشتر توجه شود.

قربانی گفت: در این شرایط نه تنها نباید بودجه‌ها را کاهش داد بلکه افزایش بودجه دانشگاه‌ها از ضروریات است.

وی اظهار کرد: لازم است با آغاز سال تحصیلی جدید متولیان امر با برپایی جلسات هم‌فکری و هم‌اندیشی به ضرورت و تبیین اقتصاد مقاومتی اهتمام ورزند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول