اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده حقوق و الهیات دانشگاه آزاد نجف‌آباد:

اسلام و ادیان ابراهیمی نگاه همه‌جانبه به صلح و عدالت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده حقوق و الهیات دانشگاه آزاد نجف‌آباد گفت: اسلام و ادیان ابراهیمی نگاه همه‌جانبه به موضوع صلح و عدالت دارند.

اسلام و ادیان ابراهیمی نگاه همه‌جانبه به صلح و عدالت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مسعود راعی در همایش حق صلح بر مردم که در کانون وکلای اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه صلح و عدالت دو مقوله مورد توجه در تاریخ و اندیشه‌های بشری به منظور تحقق روابط داخلی و بین‌المللی است، اظهار کرد: اهمیت این حقیقت در زندگی اجتماعی انسان از یک سو و وجود انواع تهدیدها از سوی دیگر، تلاش جمعی انسان‌ها به منظور تحقق صلح و عدالت را به دنبال داشته است.

وی افزود: تشکیل سازمان‌های مختلف جهانی، منطقه‌ای و کشوری به منظور نهادینه‌کردن این مفاهیم نمونه بارزی بر تلاش‌های صورت گرفته است.

رئیس دانشکده حقوق و الهیات دانشگاه آزاد نجف‌آباد با بیان اینکه قرآن با دعوت به توحید و پذیرش حداقل‌ها در رابطه با اهل کتاب بزرگ‌ترین قدرت مانور برای تحقق صلح را فراهم کرده است، تصریح کرد: سیاست اسلام در صلح بیش از همه بر پیشگیری از اختلاف است و در نتیجه بسترهای آن را به حداقل رسانده است.

وی ادامه داد: قرآن کریم با دعوت تمامی انسان‌ها و اهل کتاب، اصل را بر گفت‌وگو به منظور حل اختلافات و معضلات اجتماعی و بین‌المللی قرار داده است.

راعی یادآور شد: ادیان ابراهیمی و به ویژه اسلام با نگاه همه جانبه و گسترده به موضوع صلح و عدالت پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه هدایت‌پذیری انسان به عنوان اصلی‌ترین اصل در آموزه‌های دینی و اسلامی مبنای اصلی صلح و عدالت است، گفت: اسلام صلح را بر مبنای تحقق عدالت دنبال می‌کند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول