اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه صومعه‌سرا:

دفاع مقدس مصلحت کشورهای بیگانه در ایران را برچید

خبرگزاری فارس: امام جمعه صومعه‌سرا گفت: مصلحت کشورهای بیگانه پس از دوران دفاع مقدس برای همیشه تاریخ از عقاید مردم ایران برچیده شد و مصلحت نظام با مصلحت اسلام در آمیخت.

دفاع مقدس مصلحت کشورهای بیگانه در ایران را برچید

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی عصر امروز در مراسم تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس در مسجد جامع این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: شهدای جنگ تحمیلی از بانیان اصلی استحکام اهداف انقلاب اسلامی بودند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس با ایثار و شجاعت رزمندگان اسلام منشأ خیرات و برکات بسیاری برای ملت بوده است، تصریح کرد: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ظرفیت‌های ملت متدین بروز کرد.

امام جمعه صومعه‌سرا، خود شناسی و خود باوری ملت ایران را در گرو عرفان و باور به خداوند یگانه عنوان کرد.

* انقلاب اسلامی برای استقرار احکام اللهی پایه‌گذاری شد

وی با تصریح بر اینکه مصلحت کشورهای بیگانه پس از دوران دفاع مقدس برای همیشه تاریخ از عقاید مردم برچیده شد، یادآور شد: پس از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، مصلحت نظام با مصلحت اسلام آمیخته شد.

صدیقی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در صومعه‌سرا اذعان کرد: در هفته دفاع مقدس بالغ بر 50 برنامه فرهنگی و دینی با همکاری نیروهای بسیجی و سپاه در بخش‌ها و محلات این شهرستان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مدیران با قرار گرفتن در پشت تریبون‌ها به اشتباه عملکردها و خدمات‌دهی محوله خود را به جای دستاوردهای دفاع مقدس بازگو نکنند.

امام جمعه صومعه‌سرا اضافه کرد: در هفته دفاع مقدس مدیران به جای بررسی و بازگویی دستاورهای و اهداف واقعی به بازنگری مقایسه‌ای نادرست از خدمات‌دهی حوزه‌های برق، آسفالت، گاز و ... می‌پردازند که این اقدامی نادرست است.

وی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دارای اهداف و آرمان‌های خاص و مهمی دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی با وجود تصور بسیاری از مردم و مسئولان برای استقرار احکام اللهی پایه‌گذاری شده است.

صدیقی با اشاره به اینکه کار مقایسه‌ای دستاوردهای خدماتی پس از انقلاب به جای بررسی آرمان‌ها و اهداف واقعی آن امری اشتباه و انحرافی است، بیان کرد: حضور مردم در صحنه‌ها به ویژه صحنه جنگ تحمیلی، آگاهانه و تدین‌محور است.

* بدحجابی در جامعه اسلامی جرم محسوب می‌شود

وی به بدحجاب یا بی‌حجابی برخی زنان و دختران کشور اشاره کرد و گفت: بی‌حجابی زنان در کشوری اسلامی نشانه عملکرد ضعیف دستگاه‌های متولی فرهنگی است.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه جمهوری اسلامی در راستای مبارزه با بدحجابی و گسترش فضای فرهنگی نیازمند همکاری جمعی است، خاطرنشان کرد: برخی افراد داخلی با کنار گذاشتن حیای انسانی‌ اسلامی خود موجب آلودگی جامعه شده‌اند.

وی بدحجابی در جامعه اسلامی را یک جرم و مرتکبان آن را مجرم خواند و افزود: دولت باید برای برخورد جدی و قانونی با افراد بدحجاب آزادی بیشتری به ارگان‌های انتظامی کشور دهد.

صدیقی ارج گذاشتن به ارزش‌ها و باورهای دینی در یک کشور اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

* آموزش و پرورش پاسخگوی امر فرهنگی کشور است

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان تصریح کرد: مدارس برای ارتقای فضای فرهنگی و تربیتی کشور بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه صومعه‌سرا تعلم را مقدمه تعلیم در مدارس دانست و افزود: آموزش و پرورش و نهاد‌های مسئول پاسخگوی امر فرهنگی کشور باشند.

وی با تاکید بر ایجاد گام‌های محکم و مؤثرتر در حوزه تربیت و آموزش فرهنگی نسل حاضر متذکر شد: دینداری و آموزش علوم دینی و اسلامی اصول موفق فرزندان در آینده است.

صدیقی کوتاهی در تربیت دینی و صحیح دانش‌آموزان را زیبنده معلمان و جامعه فرهنگی کشور ندانست.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی صومعه‌سرا با اهدای لوح یادبود و هدایا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول