اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با طی مسیری موفقیت‌آمیز

قطار فیلم مقاومت به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود

خبرگزاری فارس: قطار دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با طی مسیری موفقیت‌آمیز در کرمان شامگاه جمعه به ایستگاه آخر می‌رسد.

قطار فیلم مقاومت به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، استقبال چشمگیر علاقمندان سینمای مقاومت در کرمان از فیلم‌ها موجب شده که مهمانان، کارگردانان، بازیگران و سینماگران داخلی و خارجی و مسئولان برگزار کننده جشنواره شور و شوقی مضاعف داشته باشند.

کارگاه‌های آموزشی متعددی در روزهای برگزاری جشنواره در حاشیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در کرمان برگزار است.

کارگاه آموزشی مستندسازی، کارگاه آموزشی فیلمنامه‌نویسی و کارگاه آموزشی نقد با حضور علاقمندان همزمان با جشنواره فیلم مقاومت در تالار عماد شهر کرمان برگزار شد.

نشست رسانه‌ای در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت رونق ویژه‌ای داشت و نشست خبری هیئت داوران بخش بین‌الملل، نشست فیلمسازان خارجی و همچنین مصاحبه خبری رئیس سازمان سینمایی و مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت در هتل پارس کرمان برگزار شد.

نشست تخصصی بازتعریف سینمای دفاع مقدس نیز با حضور جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور در هتل پارس تشکیل شد.

تعدادی از مهمانان جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت کرمان در سفری به بم از ارگ بم و جاذبه‌های تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

گروهی دیگر از مهمانان نیز از شهر زیبای راین و باغ شاهزاده ماهان از نقاط دیدنی استان کرمان بازدید به عمل آوردند.

وزیر ارشاد: کیفیت برگزاری جشنواره مقاومت افزایش یافت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در گفت‌و‌گویی کیفیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در کرمان را در مقایسه با سال‌های قبل مطلوب‌تر خواند.

سید محمد حسینی اظهار داشت: کیفیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در مقایسه با سال‌های قبل افزایش یافته است.

وی گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده، فراگیری برگزاری جشنواره در داخل و خارج از کشور، استقبال گسترده مخاطبان، کیفیت آثار جشنواره و موارد دیگر شاهد برگزاری جشنواره‌ای اثرگذار در سطح جهانی بوده‌ایم.

حسینی تصریح کرد: کیفیت فیلم‌ها به گونه‌ای است که سال گذشته فیلم‌های دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر در شمار بهترین فیلم‌ها بود و ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد، سوژه‌ها و ایده‌های فراوانی هست که امیدواریم بیش از گذشته به این مساله بها داده شود و الگویی برای فیلم‌های مقاومت در سراسر دنیا باشد.

وی افزود: مهمانانی از کشورهای مختلف در این جشنواره حضور پیدا کرده‌اند و 9 کشور خارجی نیز فیلم‌های جشنواره را نمایش می‌دهند.

حسینی عنوان کرد: به هر حال اکنون اثرگذاری ‌این جشنواره در منطقه در کشورهای اسلامی و در کشورهای مختلف، بیش از گذشته است و طبیعی است که صهیونیست‌ها ناراحت هستند از اینکه سینماگران ما و دیگر کشورها چنین فیلم‌های مؤثری بسازند.

وزیر ارشاد تصریح کرد: جشنواره فیلم مقاومت روحیه پایداری، پایمردی، ایستادگی و استقامت را در مردم زنده کنند و در این بین هم جنایات صهیونیست‌ها و جنایات آمریکایی‌ها بیان بشود.

حسینی بیان کرد: طبیعی است آن‌ها واکنش نشان می‌دهند و از واکنش آنها می‌فهمیم که این فیلم‌ها اثرگذار است، اگر فیلم‌های حاضر در این جشنواره، فیلم‌هایی بود که خاصیتی نداشت آنها هیچ اعتراضی نمی‌کردند و مخالفتی هم نداشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد انتخاب عنوان «مقاومت» برای جشنواره بین‌المللی فیلم دفاع مقدس در سال جاری گفت: ما علاوه بر این جشنواره، دیگر جشنواره‌هایی هم که با عنوان دفاع مقدس بوده است، سعی کردیم که به عنوان مقاومت باشد و مشارکت دیگران را داشته باشیم.

به گزارش فارس، آیین پایانی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شامگاه امروز با حضور سردار نقدی رئیس بسیج مستضعفان، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی ایران و جمعی از مسئولان استانی و هنرمندان و هنردوستان در محل موزه دفاع مقدس کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول