اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خبر داد

حضور خانواده عماد مغنیه در جشنواره فیلم مقاومت

خبرگزاری فارس: دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: خانواده شهید عماد مغنیه در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت حضور می‌یابند.

حضور خانواده عماد مغنیه در جشنواره فیلم مقاومت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد خزاعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دوره از جشنواره فیلم مقاومت با شعار «مقاومت، بصیرت و شکوفایی» از روز گذشته در 80 منطقه مرزی و 16 استان آغاز به کار کرده است.

وی بیان داشت: بخش اصلی جشنواره نیز سوم مهر ماه جاری با آیین افتتاحیه در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز و هفتم مهر ماه جاری در موزه دفاع مقدس کرمان خاتمه می‌یابد.

خزاعی با اشاره به حضور 550 میهمان داخلی و خارجی و 100 خبرنگار در روزهای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در کرمان افزود: استان کرمان به لحاظ اطلاع‌رسانی و کار رسانه‌ای از کمیت و کیفیت بالایی برخودار است.

وی با اشاره به برپایی سه کارگاه آموزشی نقدنویسی، فیلمنامه‌نویسی و مستند بحران در حاشیه جشنواره تصریح کرد: همچنین هر شب در هتل پارس کرمان نشست‌های تخصصی و آسیب‌شناسی حوزه سینمای دفاع مقدس برپا می‌شود. 

خزاعی عنوان کرد: دو نشست خارجی با حضور داوران بخش بین‌الملل، فیلمسازان و هنرمندان خارجی در هتل پارس کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نمایش 140 اثر در بخش بین‌الملل جشنواره گفت: انتخاب این تعداد اثر به دلیل سطح کیفی و گنجایش استان کرمان است.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خاطرنشان کرد: بازدید از مراکز فرهنگی، فضاهای توریستی، دیدار هنرمندان با خانواده‌های شهدا و جانبازان استان کرمان در این جشنواره تدارک دیده شده است.

خزاعی ابراز داشت: درصدی از بلیت‌های جشنواره اهدا شده و بخشی نیز در اختیار گیشه‌های سینماها قرار می‌گیرد تا در اختیار مردم استان کرمان قرار داده شود.

وی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت سوم مهر ماه جاری با اجرای محمد سلوکی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر و مراسم اختتامیه هفتم مهر ماه جاری با اجرای محمدرضا شهیدی‌فر در موزه دفاع مقدس کرمان برگزار می‌شود.

خزاعی با اشاره به نامگذاری روزهای جشنواره به نام یکی از سرداران شهید استان کرمان بیان داشت: در این ایام از 12 خانواده شهید و جانباز استان کرمان تقدیر به عمل می‌آید. 

وی ابراز داشت: در مجموع 143 اثر در 9 بخش طی پنج روز برگزاری جشنواره در کرمان به نمایش گذاشته می‌شود.

خزاعی کشورهای حاضر در این جشنواره را تونس، اسپانیا، روسیه، فرانسه، کره جنوبی، الجزایر، بلژیک، ایتالیا، سوئد، هلند، نروژ، سوریه، ایرلند و ... عنوان کرد.

وی ابراز داشت: 97 کارشناس سینمای ایران داوری آثار را به عهده دارند و 21 تندیس در این دوره از جشنواره به برگزیده‌ها اهدا می‌شود.

خزاعی با اشاره به بزرگداشت قاسم بخشی، رضا ایرانمنش و حسن نجاریان از هنرمندان سینمای ایران در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ مقاومت گفت: در آیین اختتامیه حضور خانواده شهید عماد مغنیه را داریم.

به گزارش فارس، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت سوم تا هفتم مهر ماه همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس با رویکرد «مقاومت، بصیرت و شکوفایی» به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شود.

‌«نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان»، «تحریم اقتصادی»، «دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی»، «مقاومت و بیداری اسلامی»، «مقابله با استکبار جهانی»، «تروریسم» و «صهیونیسم بین‌الملل» از رویکردهای این جشنواره است.

این جشنواره در قالب بخش‌های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه‌نویسی و چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران و نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول