اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام پناهیان در جشن زیر سایه خورشید یزد:

15 سال قبل از سخنرانی من در مورد امام رضا(ع) جلوگیری شد

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام ‌پناهیان با اشاره به شعارهایی که عده‌ای در مورد آزادی بیان مطرح می‌کنند، گفت: 15 سال قبل، سخنرانی من در مدرسه‌ای در مورد امام رضا(ع) تنها به دلیل اینکه زندگی آن حضرت سیاسی است، لغو شد.

15 سال قبل از سخنرانی من در مورد امام رضا(ع) جلوگیری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در جشن بزرگ زیر سایه خورشید در یزد با تاکید بر اینکه سیاست از دیانت جدا نیست اظهار داشت: بسیاری از افرادی که امروز ادعای آزادی بیان و حقوق بشر و انسانیت دارند، سیاست بدون معنویت را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند که این افراد به طور قطع شکست خواهند خورد زیرا دیانت بدون سیاست معنا ندارد.

وی با ذکر خاطره‌ای از 15 سال پیش افزود: 15 سال پیش در شهر قم مدیر آموزش پرورش آن زمان من را برای جشن امام رضا (ع) دعوت کرد و من به این مراسم رفتم و درست قبل از مراسم افرادی از استانداری آمدند و به من گفتند چون انتخابات نزدیک است، شما نباید صحبت کنید چون شما حرف سیاسی می‌زنید و افکار عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهید.

پناهیان ادامه داد: من گفتم قرار نیست حرف سیاسی بزنم فقط می‌خواهم از خصوصیات امام رضا (ع) بگویم و پاسخ آنها به من این بود که شما به شکلی مطرح می‌کنید که برداشت سیاسی می‌شود، امام رضا (ع) خودش سیاسی است ‌مگر می‌شود در باره امام رضا صحبت کرد و از سیاست چیزی نگفت و درست در زمانی که من آنجا بودم رفتند و گفتند برای من مشکلی پیش آمده و برنامه را کنسل کردند.

وی افزود: همین‌ها هستند که ادعای آزادی بیان و حقوق بشر، انسانیت دارند و اینجاست که سیاست بدون معنویت را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

پناهیان در بخش دیگری از سخنان با طرح این سئوال که چرا ما به حضرت امام رضا(ع) می‌گویم غریب‌الغربا، خاطرنشان کرد: یکی از صفاتی که در دعای حضرت رضا(ع) آمده، غریب غرباست و گاهی سئوال پیش می‌آید که آیا امام رضا (ع) با این همه صحن و سرا و زائر همچنان غریب است؟

وی افزود: اگر ادعای غریب بودن امام رضا را داریم به این دلیل است که انتظار ما این است که امام رضا (ع) سلطان همه عالم باشد و ما به این شوکت و عظمت قانع نیستیم و بدانید که به خواست خدا همیشه امام رضا دارای شوکت و عزت خاصی بوده و خواهد بود.

وی تصریح کرد: حضرت رضا (ع) حتی در زمان خودشان آن‌قدر عزت و شوکت داشتند که مأمون برای اینکه امام را تبعید کند، مجبور می‌شود که امام را به ولی عهدی خود انتخاب کند و اما امام رضا به مأمون گفت تو به عزت من نیفزودی بلکه تو به عزت من آویزان شده‌ای و اگر من در مدینه دست نوشته بنویسم در سراسر بلادها اجرا می‌شود.

پناهیان گفت: ما ایرانی‌ها همچنان که پیامبر (ص) فرمودند انسان‌های با هوشی هستیم و وظیفه مقدمه سازی ظهور و سربازی امام زمان را بر دوش داریم.

وی افزود: امام زمان زمانی ظهور خواهد کرد که زندگی از بندگی به ایمان، از وجدان به اخلاق و از تقوا به معنویت برسد و همگان باید بدانند که دین و زندگی از سیاست جدا نیست و اگر زندگی و بندگی در هم آمیخته شود، آن وقت است که امام مهدی (عج) می‌آید.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: برای بندگی باید در اوج معرفت و معنویت قرار گرفت و بهترین راه آن نماز است که نه تنها انسان را از منکر دور می کند بلکه ‌ارتباط‌ انسان را با خدا بهتر می‌سازد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: مسئولان باید روز به روز با تقواتر شوند تا بتوانند به مردم خدمت کنند.

‌پناهیان با اشاره به اینکه مسئولان سیاسی جمهوری اسلامی باید بوی مهدی فاطمه (عج) بدهند، گفت: استانداران،فرمانداران و بخشداران باید به گونه‌ای باشند که مردم خاک قدم‌های آنها را به عنوان تبرک بردارند.

مسئول کانون جوانان رضوی یزد نیز در این مراسم، جشن بزرگ زیر سایه خورشید را بزرگترین گردهمایی فرهنگی و مذهبی استان یزد دانست.

حجت‌الاسلام سید مهدی مهدوی‌نژاد با اشاره به حضور 20 هزار نفر از مردم یزد در این مراسم اظهار امیدواری کرد: هر روز بر توسعه فرهنگ رضوی در جامعه افزوده شود.

در این مراسم برنامه‌هایی از قبیل قرائت بیانیه ضد استکباری به منظور اعلام انزجار و محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اسلام، نور افشانی و قرعه کشی اسامی رضا، علی رضا، نجمه، معصومه برگزار شد.

این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم، روحانیون، طلاب، مسئولان استان یزد و خدام آستان قدس رضوی با اجرای برنامه‌های متنوع در امامزاده سید جعفر یزد(ع) برگزار شد.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول