اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی فقه در سپاه:

رزمندگان ‌سخنان امام ‌(ره) را ‌ذخیره‌ای برای آخرت خود می‌دانستند/ هدیه امام رضا (ع) به رزمندگان

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده ولی فقه در سپاه پاسداران گفت: ‌رزمندگان ‌سخنان امام ‌(ره) را ‌ذخیره‌ای برای آخرت خود می‌دانستند و از روی آن رونویسی می‌کردند تا در عمق جانشان نفوذ کند‌.

رزمندگان ‌سخنان امام ‌(ره) را ‌ذخیره‌ای برای آخرت خود می‌دانستند/ هدیه امام رضا (ع) به رزمندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی چهارشنبه شب در جمع بازدیدکنندگان از نمایشگاه یاد یاران در قم با اشاره به دیدار با امام خمینی(ره) به عنوان یکی از مشوق‌های رزمندگان در دوران جنگ ابراز کرد: زمانی که از آنها سئوال می‌شد چه آرزویی دارید بیان می‌کردند که دوست داریم در کربلا یا در محضر امام باشیم.

وی افزود: امروز سالگرد آغاز عملیات ثامن‌الائمه(ع) است که به برکت نام مقدسی که بر روی آن گذاشته شد، این عملیات شروع برای دیگر فعالیت‌های بزرگ رزمندگان اسلام شد.

جانشین نماینده ولی فقه در سپاه پاسداران با بیان اینکه خاطرات به جا مانده از رزمندگان تکلیف امروز ما را مشخص می‌کند گفت: شهید جهان آرا بر این عقیده بود که فرماندهان می‌توانند امکانات ظاهری و مادی را برای سربازان فراهم کنند اما نکته حائز اهمیت این است که ایمان به خدا در جبهه‌ها تأثیر بیشتری داشته و روحانیون و حوزه‌های علمیه وظیفه این مهم را بر عهده دارند.

وی خاطر نشان کرد: خاطرات زیادی از دوران جنگ برای مردم ایران باقی مانده است و من نیز به یاد دارم که روزی هدایایی از طرف آستان مقدس امام رضا(ع) برای یکی از لشکرها فرستاده شد و رزمندگان به قدری از دریافت آنها خوشحال بوده و اشک شوق می‌ریختند که گویی این هدایا را از دستان مبارک امام رضا(ع) گرفته‌اند.

حاجی‌صادقی با اشاره به گوشه‌ای دیگر از خاطرات دوران دفاع مقدس بیان داشت: رزمندگان ما در هشت سال جنگ تحمیلی سخنان امام خمینی(ره) را بارها می‌خواندند و از روی آن رونویسی می‌کردند تا در عمق جانشان نفوذ کند و این مسئله را ذخیره‌ای برای آخرت خود می‌دانستند.

جانشین نماینده ولی فقه در سپاه پاسداران زنان را رکن اساسی دفاع مقدس دانست و افزود: شیر زنان ایرانی در آن دوران دوشادوش مردان به مبارزه مشغول بوده و در عین حال از کسب دانش نیز غافل نبودند.

وی ادامه داد: در سپاه خرمشهر مشاهده کردم که همه افراد یا خودشان زخمی بودند یا یکی از اعضای خانواده‌های آنها به شهادت رسیده بود اما عکاس سپاه خرمشهر همواره سکوت می‌کرد و چیزی نمی‌گفت و طی صحبتی که با وی داشتم بیان داشت‌ «در روز اشغال خرمشهر خواهرم به شهادت رسید اما من برای اینکه روحیه سایر افراد تخریب نشود اظهار ناراحتی نکردم».

حاجی‌صادقی تصریح کرد: شهادت هیچ کدام از شهدای اسلام در این جنگ تصادفی نبود و هر کدام بر‌ اساس حکمتی به این درجه رفیع نائل شدند.

جانشین نماینده ولی فقه در سپاه پاسداران با تاکید بر تکریم همه ایثارگران و جانبازان جنگ تحمیلی گفت: تکریم و تقدیر نباید تنها محدود به شهدا باشد زیرا افراد دیگری هستند که در دفاع مقدس شرکت داشته و اکنون امیدوارند در رکاب امام زمان(عج) شهید شوند.

وی خاطر نشان کرد: برخی افراد همچون شهید میثمی عقیده داشتند که پس از پایان جنگ گروهی اظهار پشیمانی می‌کنند و تأسف می‌خورند که چرا شهید نشدند.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه تأثیر فرهنگ عاشورا در دوران دفاع مقدس به خوبی قابل مشاهده است عنوان داشت: همین امر سبب این همه فداکاری و ایثارگری‌ها شد.

جانشین نماینده ولی فقه در سپاه پاسداران در ادامه به جنگ نرم دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و ابراز کرد: دشمن اکنون به دنبال تصرف زمین نیست بلکه هدف او تسلط بر قلب‌ها و اندیشه‌هاست و مشاهده می‌کنیم که انتقام خود را از رسول اکرم(ص) و قرآن کریم به وسیله توهین‌ها و قرآن‌سوزی‌ها می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تقویت معنویت و افزایش ارتباط با خداوند فرزندان ایران زمین را در مقابل انواع تهدیدات نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان مصون می‌دارد.

حاجی‌صادقی با اشاره به نقش مهم زنان در مقابله با جنگ نرم گفت: استکبار جهانی تهاجم فرهنگی را به داخل خانه‌ها کشانده و در این میان زنان می‌توانند با تربیت صحیح فرزندان خود، نقشه‌های دشمنان را بی‌اثر کنند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول