اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خواستار شد

طرح‌های نیمه تمام در اولویت قرار گیرند

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: باتوجه به این‌که امسال ظرفیت‌های مناسبی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ابلاغ شد، باید با همکاری بانک‌ها تا پایان سال جاری به اتمام رسند و موجب اشتغال شوند.

طرح‌های نیمه تمام در اولویت قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: به منظور اشتغالزایی هر چه بیشتر و تحقق میزان اشتغال تعیین شده، باید طرح‌های نیمه تمام در اولویت قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه قیمت تمام شده کالا‌ها در کارخانه‌ها افزایش یافته است به همین منظور باید سرمایه در گردش استان افزایش یابد.

حجازی با بیان اینکه 16 درصد کل پرداختی‌های کشور در طرح توسعه کشاورزی به خوزستان اختصاص یافته، ادامه داد: خوزستان رتبه اول را در بخش پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال در سطح استان به خود اختصاص داده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: امسال باتوجه به تصمیمات دولت و ابلاغ بانک مرکزی، سهم بیشتر بانک‌ها ابلاغ شده است، به همین منظور در اجرای طرح‌هایی که اکنون نزد بانک هستند، باید تسریع شود.

عالیترین مقام دولت در خوزستان با تأکید بر حفظ و تقویت مشاغل به ویژه افزایش صادرات کالا به بازار کشور عراق بیان کرد: سه محل صندوق توسعه ملی، بنگاه‌های زود بازده و بانک‌ها در ارائه تسهیلات به متقاضیان اشتغال باید به خوبی وارد عمل شوند.

حجازی ادامه‌داد: باتوجه به افزایش قیمت مواد اولیه که ناشی از افزایش قیمت جهانی است، باید به سرمایه در گردش واحدهای صنعتی کمک شود تا از تعطیلی این مراکز به دلیل کمبود سرمایه‌ در گردش جلوگیری شود؛ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز مشکلات و کمبودهای این واحد‌ها را به ما ابلاغ کند.

وی با اشاره به افزایش میزان اشتغال خانگی خاطر نشان‌کرد: امسال اشتغال خانگی در میزان تولید تأثیر قابل توجهی داشته است؛ به ویژه در بخش صنایع دستی که بیشترین میزان صادرات غیرنفتی بوده و 40 درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

حجازی افزود: در سال 90 و همچنین امسال بیشترین بخش صادرات غیرنفتی مربوط به بخش صنایع دستی است به همین منظور باید بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی در زمینه ایجاد بازار کار بیشتر تلاش شود.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول