اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی برترین‌ها

جشنواره تئاتر همدان در نهاوند به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان در نهاوند با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

جشنواره تئاتر همدان در نهاوند به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان در نهاوند با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در این مراسم اظهار کرد: هنر تئاتر پیچیده‌ترین و تأثیرگذارترین هنر در جامعه است که در تاریخ معاصر به خوبی درخشیده است.

علی‌اکبر فامیل‌کریمی بیان داشت: از آن جایی که ادبیات حوزه‌های مختلف بر عهده هنر قرار دارد بخش زیادی از این مسئولیت بر عهده تئاتر است زیرا با تئاتر می‌توان حقایق جامعه را بیان کرد.

وی افزود: باید بپذیریم که تهاجم فرهنگی دشمنان هیچ راهی جز مقابله با آن از طریق ابزار فرهنگی و هنری ندارد بنابراین هر اندازه هنر تئاتر را در جامعه پررونق‌، اثرگذار و با مفهوم اسلامی و معنوی پیش ببریم و تجهیز کنیم توان مقابله با دسیسه‌های دشمن را صد چندان کرده‌ایم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان توجه به هنر اصیل اسلامی، ایرانی و مذهبی را مهم خواند و گفت:‌ می‌توان با زبان هنر واقعیات جامعه را منتقل کرد.

وی با اشاره به ایام دفاع مقدس ابراز داشت: ‌بعد از جنگ تحمیلی زبان هنر توانسته با خلق آثار فاخر و ارزشمندی همچون فیلم‌ها، سریال‌ها، آهنگ‌ و نواها ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به نسل‌های جوان انتقال دهد و در این زمینه توفیق‌های فراوانی را کسب کرده است.

فامیل‌کریمی به مهم‌ترین بخش تئاتر در حماسه دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:‌ ایستادگی، از خودگذشتگی، ایثار، دفاع از حق و مقابله با باطل را می‌توان حاصل عملکرد هنرمندانی خواند که توانستند با زبان هنر این ارزش‌ها را به آحاد جامعه منتقل کنند.

مدیرکل ارشاد اسلامی همدان نیز در این مراسم استان همدان را به واسطه توجه به مقوله فرهنگ و هنر جزو استان‌های برتر کشور در زمینه برگزاری جشنواره‌های مختلف بین‌المللی، کشوری و استانی خواند و گفت: وجود هنرمندان خوش ذوق و با طبع بلند در استان توانسته‌ نام استان همدان را بر بلندای هنری و فرهنگی کشور ثبت کند.

خسرو بیات به ضرورت رفع دغدغه‌های هنرمندان اشاره کرد و بیان داشت: ‌هنرمند زمانی می‌تواند نسبت به خلق اثر فاخر اقدام کند که دغدغه امورات روزمره را نداشته باشد بنابراین در استان همدان به این مهم توجه خاص شده است.

سرپرست فرمانداری نهاوند نیز تئاتر را هنر زیبای خداوندی دانست و تصریح کرد:‌ هنر تئاتر زبان گویای جامعه است زیرا می‌توان از طریق هنر به هر چیز غیرممکنی در جامعه فرهنگی دست یافت.

خدایار ظفری اظهار داشت:‌ در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان که در نهاوند برگزار شد از بین 20 اثر متقاضی در استان بعد از داوری و پالایش توسط داوران مطرح و هنرمندان صدا و سیما و تئاتر کشور هشت اثر توانستند به مرحله مسابقه و اجرا راه یابند.

این جشنواره از اول مهر ماه به مدت چهار روز برگزار شد و بعد از اجرای نمایش‌ها در پایان آرای هیئت داوران بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان به شرح ذیل اعلام شد:

در بخش بروشور نمایش «شوق تلخ» از ملایر، در بخش لباس نمایش «هاجر» از همدان، در بخش موسیقی نمایش «خیال» از نهاوند و در طراحی صحنه نمایش «سه سرباز سوخته» از ملایر برتر شناخته شدند.

تندیس جشنواره و جایزه نقدی در بخش بازیگر زن به سرکار خانم پری بارانی بازیگر نمایش شوق تلخ از ملایر و در بخش بازیگر مرد نیز به آقای محمود غفاری بازیگر نمایش همیشه به نام او از همدان تعلق گرفت.

در بخش نویسندگی، هیئت داوران تندیس جشنواره، جایزه نقدی و دیپلم افتخار را به نویسنده نمایش «شوق تلخ» و «سه سرباز سوخته» آقای محمد قاسمی اهدا کردند.

در بخش کار برگزیده نیز هیئت داوران به اتفاق آرا نمایش‌های «شوق تلخ» از ملایر و «خیال» از نهاوند را برای شرکت در جشنواره تئاتر منطقه‌ای که مهرماه امسال در کرمانشاه برگزار می‌شود، معرفی کردند.

در بخش کارگردانی نیز دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیس جشنواره به سرکار خانم پری بارانی کارگردان نمایش شوق تلخ اهدا شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول