اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 34

دلیری: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان توانسته خود را نشان دهد

خبرگزاری فارس: کارگردان تئاتر عروسکی با ابراز خوشحالی از اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان توانسته در تقویم جشنواره‌های جهانی حضور پیدا کند، گفت: این اتفاق بیانگر آن است که این جشنواره توانسته جایگاهی جهانی پیدا کند.

دلیری: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان توانسته خود را نشان دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، فریبا دلیری اظهار داشت: اقداماتی که در حوزه تئاتر کودک و نوجوان در کشور صورت گرفته به اندازه کافی نیست و نبود جایگاه تئاتر در آموزش و پرورش محسوس است، همچنین باید اقداماتی صورت گیرد تا این موضوع در خانواده‌‌ها نهادینه شود.

وی بیان کرد: کودکان با تئاتر به رشد عقلی و تحلیلی دست پیدا می‌کنند، کودکانی که تئاتر می‌بینند و دیدن تئاتر جزئی از برنامه‌های آنها می‌شود، در آینده سختی‌های زندگی را به سادگی حل می‌کنند، زیرا ذهنشان به واسطه تئاتر آماده اندیشیدن است.

کارگردان نمایش «آوای تار» ضمن اشاره به تفکیک بخش نوجوان از تئاتر کودک جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، گفت: نمی‌دانم جدا شدن این دو بخش چه تأثیری می‌تواند داشته باشد، آیا ما قدرت جذب نوجوان به سالن برای دیدن تئاتر را داریم؟ اگر نداریم لازم است روی کیفیت این بخش سرمایه‌گذاری شود؛ آن زمان است که می‌توانیم بین این دو بخش تفکیک قائل شویم.

وی با بیان اینکه نمایش «آوای تار» با نگاهی به نمایش «ملخک» است، بیان کرد: این نمایش را در جشنواره تئاتر عروسکی کار کردیم، اما هنگام اجرا در تالار هنر متوجه شدم که کار مناسب اجرا در این تالار نیست و به همین دلیل متن مجدداً بازنویسی شد و کاملاً تغییر کرد. 

دلیری در ادامه گفت: «آوای تار» روایت دختربچه‌ای است که با یک جیرجیرک دوست می‌شود. جیرجیرک هر شب برای دختربچه‌ ساز می‌زند. پس از اصرار دختربچه جیرجیرک تصمیم می‌گیرد تا او را به دنیای حشرات ببرد و ...

در این نمایش هادی حسن‌علی، محمد لقمانیان، کبری مالمیر، آرش صادقیان، مهری نعمتی مقدم، مینوش رحیمیان و شیرین کاشفی به عنوان بازیگر حضور دارند. همچنین فاطمه سلطان حسینی و شیدا صفری طراح صحنه و سعید تهرانی آهنگساز این نمایش‌اند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 16 تا 22 مهرماه در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول