اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از همایش "بوسه بر تجربه"

رکورد‌شکنی در ایستادن روی سن / شهرداران پیر و جوان در کنار هم نشستند

خبرگزاری فارس: همایش تجلیل از شهرداران پیشکسوت تاریخ شهرداری اردبیل رکوردی را از خود به جا گذاشت و آن اینکه میهمان روی سن بیش از 1.5 ساعت روی پا ایستادند.

رکورد‌شکنی در ایستادن روی سن / شهرداران پیر و جوان در کنار هم نشستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همایش "بوسه بر تجربه" در هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس بلدیه در اردبیل حاشیه‌های جالبی داشت که به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

این مراسم با نیم ساعت تاخیر در سالن اجتماعات هتل کوثر شورابیل در حالی برگزار شد که اکثر صندلی‌های سالن پر شده و بیش از 300 نفر اعم از پیر و جوان و مسئولان و میهمانانی از استان‌های دیگر در فضایی صمیمی بیش از 3.5 ساعت در کنار هم حضور داشتند.

* در این مراسم دو تن از نمایندگان استان اردبیل به سخنرانی پرداختند که کمال‌الدین پیرموذن که در گذشته شهردار اردبیل بود و بیش از هشت سال در این شهر در سمت شهرداری ایفای وظیفه کرده امروز در سنگر نمایندگی مردم اردبیل خدمت‌رسانی ‌می‌کند و در کنار آن منصور حقیقت‌پور دیگر نماینده مردم اردبیل در مجلس در این مراسم سخنرانی کردند.

* غیر از دو نماینده اردبیل شهردار و رئیس شورای شهر اردبیل سخنرانی کرده و قرار بود استاندار اردبیل نیز در این مراسم سخنرانی کند که به دلیل همزمانی این مراسم با روز ملاقات مردمی استاندار، اکبر نیکزاد که خود سابقه چهار ساله در سنگر خدمت‌رسانی شهرداری اردبیل را دارد در اواخر مراسم در محل برگزاری این آیین حضور یافت.

* در بدو ورود برای میهمانان و شرکت‌کنندگان در یک نظم خاص کارت ویژه حضور در این همایش صادر می‌شد تا با گرفتن یک کیف هدیه‌ که به شکل سنتی تهیه و تقدیم می‌شد به محل سالن وارد شوند.

* در بین مراسم که برنامه موسیقی اجرا شد تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان که ساعت‌ها در سالن نشسته و از سخنرانی‌های متعدد خسته شده بودند به بیرون از سالن رفته و لحظاتی از هوای آزاد استفاده کردند.

* در ویژه نامه‌ای که به نام "شهریمیز" تدارک دیده شده بود به صورت کامل لیست شهرداران اردبیل از بدو تاسیس (1303 تا 1391) معرفی شده بود که در این بین چهره و نام باباصفری، نایبی، صومعه‌لو، آذروش، حسین افسانه، پیرموذن، یعقوب عزیززاده و اکبر نیکزاد آشنا به نظر می‌رسید در حالی که در این مراسم از 27 شهردار و چندین سرپرست شهرداری تجلیل شد و عکس دو نفر شهردار سابق به نام معین‌الدین طیار و علیرضا ضیغمی‌فر چاپ نشده بود.

* در این آیین از حاج میرزا بیوک آقای واهب‌زاده نخستین شهردار افتخاری اردبیل تا صدیف بدری شهردار فعلی با اهدای لوح سپاس و تندیس قدردانی شد و تعدادی از شهرداران سابق که دار فانی را وداع گفته بودند از خانواده‌ آنها تجلیل شد.

* در این مراسم لوح و تندیس احمد نایبی را دکتر معماری گرفت و خود او که از شاعران ممتاز اردبیل است قطعه شعری را قرائت کرد.

* در این مراسم تعدادی از شهرداران از جمله غلامعلی اسدپور، ولی آذروش، کمال‌الدین پیرموذن به ایراد سخن پرداختند به طوری که تمام اعضای شورای شهر شهردار و فرماندار اردبیل که در روی سن حضور داشتند بیش از 1.5 ساعت سرپا ایستادند و همان‌گونه که در سنگر کار و تلاش و تصمیم‌گیری با اراده نشان دادند در سنگر تجلیل از پیشکسوتان نیز مصمم و با اراده روی سن ایستاده بودند.

*هنگامی که لطیف ذاکرزاده روی سن حاضر شد تا لوح خود را دریافت کند به یک باره در دادن دست و روبوسی با اهدا کنندگان تندیس او شکست که به سرعت تندیس نو به او تقدیم کردند تا این امر جبران شود.

*از چهره‌های آشنای شهرداران سابق ابوالفضل صومعه‌لو معاون وزیر راه و شهرسازی بود که در این مراسم به دلیل مشغله کاری حاضر نشده ، اما آذروش از طرف او عرض ارادت کرد و عذرخواهی صومعه‌لو را به دلیل حاضر نشدن به حضار ابلاغ کرد.

* از بین شهرداران سابق اردبیل صومعه‌لو معاون فعلی راه و شهرسازی، ولی آذروش مشاور و معاون شهردار تهران، کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در مجلس و اکبر نیکزاد به عنوان استاندار اردبیل ارتقا یافته از دامن شهرداری اردبیل هستند که در سنگر جدید خدمت‌رسانی می‌کنند.

* زمانی که کمال الدین پیرموذن شهردار سابق اردبیل با تشویق مستمر حاضرین در روی سن قرار گرفت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله مروج و مهندس جلایی را گرامی داشت و به اهمیت کار شهرداران اشاره کرد و گفت: دو قشر در روز قیامت بهترین پاداش را از مسئولیت‌شان می‌گیرند‌ که یکی شهرداران از بابت راهگشایی و دیگری سقا‌ها در تامین آب می‌باشند.

* هنگامی که اسم اکبر نیکزاد برای گرفتن تندیس به عنوان شهردار سابق اعلام شد از سوی مجری اعلام شد نیکزاد در کسوت استاندار اردبیل به دلیل جلسه فوری و دیدار مردمی نتوانسته در مراسم حاضر شود اما نیکزاد بعد از پایان مراسم در این آیین حضور پیدا کرد.

* در این مراسم فرماندار اردبیل نیز به مدت پنج دقیقه به ایراد سخن پرداخت و در کمال ادب و احترام سعی کرد بزرگان را پاس داشته و به قول خود حق شاگردی را ادا کند.

* بعد از پایان مراسم در حالی که نماهنگ پخش می‌شد شرکت‌کنندگان سالن را ترک کرده از نمایشگاه عملکرد شورای سوم و شهرداری بازدید کردند و در ادامه در حیاط محل برگزاری مراسم از پذیرایی در نظر گرفته شده استفاده کرده و پس از نماز جماعت در ضیافت نهار شرکت کردند.

* شهردار اردبیل نیز به هنگام حاضر شدن بر روی سن به شدت مورد تشویق حاضرین قرار گرفت و همه سعی کردند از زحمات صدیف بدری تقدیر کنند.

* در ویژه‌نامه‌ای که به نام شهریمیز تدارک دیده شده جالب اینکه دو نفر را با عنوان رئیس شورای شهر اردبیل مورد خطاب قرار دادند که یکی محمد رضا سرداری و دیگری جواد زنجانی است در حالی که جواد زنجانی در حقیقت نایب رئیس شورای شهر اردبیل است.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول