اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه هشتمین جشنواره ملی داستان‏های رضوی در مهدیشهر

کارگاه نقد و بررسی داستان با حضور داستان‏نویسان کشور برگزار شد

خبرگزاری فارس: کارگاه نقد و بررسی داستان در مهدیشهر برگزار شد و داستان‏نویسان کشور، روند نگارش داستان را در حاشیه هشتمین جشنواره ملی داستان‏های رضوی بررسی کردند.

کارگاه نقد و بررسی داستان با حضور داستان‏نویسان کشور برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، کارگاه نقد و بررسی داستان با حضور اساتید برجسته و داستان‏نویسان کشور به عنوان یکی از برنامه‏های جنبی افتتاحیه هشتمین جشنواره ملی داستان‏های رضوی (کبوتر حرم) در فرهنگ‏سرای نیستان مهدیشهر برگزار شد.

رونمایی از پوستر سقاخانه اسماعیل طلایی، چاووشی‏خانی در مدح امام رضا(ع)، خاطره‏گویی با موضوع شهدا و امام رضا(ع) و داستان‏خوانی توسط داستان‏نویس استان، اسماعیل حاجی‏علیان از جمله برنامه‏هایی بود که در این مراسم برگزار شد.

برگزاری کارگاه داستان‏نویسی با حضور اساتید برجسته نظیر حسن میرعابدینی، محمدرضا گودرزی و اسماعیل همتی ویژه داستان‏نویسان منتخب جشنواره از سراسر کشور و اعضای انجمن‏های اهل قلم استان سمنان، کارگاه دیگر جشنواره است.

این کارگاه در روز دوم این جشنواره از ساعت 8 تا 12 صبح در هتل سنگسر مهدیشهر برگزار می‏شود.

اختتامیه هشتمین جشنواره ملی داستان‏نویسی رضوی (کبوترحرم) از سری برنامه‏های دهمین جشنواره بین‏المللی امام رضا(ع)، سوم مهرماه ساعت 19 در فرهنگ‏سرای کومش سمنان برگزار می‏شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این زمینه گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‏های فرهنگی هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‏تر این آثار، شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی جشنواره مرتبط با فرهنگ رضوی و نیز کمک به تولید و انتشار گسترده این آثار و به وجود آوردن جریان ادبی در کشور از اهداف برگزاری این جشنواره است.

محمدرضا سوقندی افزود: هیئت داوران مطابق بند 18 و 19 مصوبه شورای سیاست‏گذاری جشنواره بین‏المللی امام رضا(ع) توسط دبیرخانه جشنواره در استان انتخاب و پس از تأیید معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار گرفته شدند.

وی گفت: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در دو مرحله به صورت کدگذاری و داوری شد که در مرحله اول همه آثار بررسی شده و آثاری که اصول ابتدایی داستان‏نویسی را رعایت کرده بودند، برای انتخاب آثار برگزیده به مرحله دوم راه یافتند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول