اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی:

تفکر مردمی کردن جنگ علت اصلی پیروزی بود

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد تفکر مردمی کردن جنگ پس از عزل بنی‌صدر را عامل اصلی پیروزی‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس دانست و بر به کارگیری این تفکر برای حل مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد.

تفکر مردمی کردن جنگ علت اصلی پیروزی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم نخستین نشست دانشجویی بررسی مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور پیش از ظهر روز پنجشنبه با حضور محسن رضایی در سینما وتوس قم برگزار شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست به تبیین وضعیت کشور در دوران جنگ تحمیلی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی پرداخت و اظهار کرد: جنگ تحمیلی حادثه‌ای بسیار مهم در تاریخ کشور ایران بود، این جنگ آزمایشی سنگین و سخت را برای جمهوری اسلامی ایرانی رقم زد که نهالش به تازگی شکفته و در حال محکم کردن ارکان خود بود.

وی ادامه داد: دشمنان در همان ابتدای جنگ پنج استان کشور را به اشغال خود درآورده و دو و نیم میلیون نفر از جمعیت 35 میلیون نفری ایران را در آن زمان آواره کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وسعت این جنگ در طول 300 سال گذشته ایران بی‌سابقه بود ابراز داشت: در آن سال‌ها سئوالی در عرصه بین‌الملل مطرح بود که آیا نظام جمهوری اسلامی ایران می‌تواند جای خود را در عرصه بین‌الملل باز کرده و آیا می‌تواند در برابر همه فشارها ایستادگی کرده و انقلابش را حفظ کند؟

رضایی ادامه داد: اگر این نظام ضربه می‌خورد و یا حتی شهری کوچک از شهرهای کشورمان در اشغال رژیم صدام باقی می‌ماند، مطمئناً ما را از درون متلاشی می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع جنگ از نظر مردم بسیار مهم بود گفت: مردم با تمام توان و نثار خون جوانان خود توانستند انقلاب را به پیروزی رسانده و پس از سال‌ها جشن پیروزی بگیرند، اما دشمنان به تاوان آن انقلاب به کشور حمله کردند و طعم پیروزی را در کام ملت تلخ کرده و با تجاوز و اشغالگری بخش‌هایی از ایران اسلامی را به تصرف خود درآوردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم به ویژه جوانان در این شرایط حفظ تمامیت ارضی کشور و دفاع از انقلاب اسلامی را مهم‌ترین وظیفه خود دانسته و همه این مسائل موجب شد تحول بزرگی در تاریخ ایران شکل بگیرد، اما بنی‌صدر اجازه نمی‌داد جوانان برای دفاع از این مرز و بوم به جبهه‌ها رفته و مقابل دشمنان بایستند.

رضایی در ادامه به تبیین مدیریت سیاسی بنی‌صدر در سال اول جنگ پرداخت و ادامه داد: پس از اینکه بنی‌صدر از مقام خود عزل شد، فرماندهی و مدیریت سیاسی کشور نیز متحول شد و از این پس بود که رزمندگان اسلام یکی پس از دیگری پیروزی‌های خود را رقم زدند و شهرهایی که در تصرف دشمن متجاوز بود را آزاد کردند و علت این پیروزی‌ها تفکر مدیریت جدید سیاسی کشور در مردمی کردن جنگ بود.

وی افزود: نتیجه مردمی شدن جنگ این بود، جوانانی که لیاقت و شایستگی اداره آن را داشتند به صحنه آمدند و جنگ را مدیریت و فرماندهی کردند و در نهایت توانستند تمام اراضی ایران اسلامی که دشمن به تصرف خود درآورده بود را آزاد کرده و حتی با گذشتن از مرزها وارد خاک عراق شده و شلمچه و فاو را در اختیار خود بگیرند و در این زمان بود که دشمنان مجبور شدند امتیازاتی را به ایران بدهند.

عضو مجمع تشخیص نظام ادامه داد: نتیجه چنین مدیریتی این بود که اقتدار دفاعی ایران پس از 300 سال طوری بنا شد که تاکنون نیز دشمنان با وجود ادعاهای فراوانی مبنی بر جنگ با ایران، نتوانسته‌اند به خود چنین اجازه‌ای داده و جنگی نوین را آغاز کنند.

رضایی تصریح کرد: اگر جنگ نبود ما امروز قادر نبودیم به این سطح از اقتدار و عظمت دست یابیم، جنگ با تمام سختی‌ها و هزینه‌هایی که برای ما در برداشت موجب شد به عنوان یک فرصت از آن استفاده کرده و از آن بهره گرفته و کشور را به این حد از اقتدار در منطقه و جهان برسانیم. 

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول