اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

خانه شهرداران ادوار اردبیل تاسیس شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از تجربیات پرونده شهرداران سابق، خانه شهرداران ادوار اردبیل تاسیس و راه‌اندازی شود.

خانه شهرداران ادوار اردبیل تاسیس شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور صبح امروز در همایش تجلیل از شهرداران پیشکسوت تاریخ اردبیل اظهار داشت: یکی از اشکالات ما در نظام جمهوری اسلامی که به آن به صورت جدی پرداخت نکردیم این است که ما کمتر به چهره‌ها و ذخایر ارزشمند مدیریتی خود توجه کردیم در حالی که در نظام مدیریتی هیچ طرح و برنامه‌ای برای ترخیص نداریم.

وی خاطرنشان کرد: هر مدیر با پایان ماموریتش متاسفانه به بایگانی سپرده می‌شود در حالی که مدیران سابق دارای ایده، فکر و تجربه ممتازی هستند که ضرورت دارد با تدوین نظام ترخیص در جمهوری اسلامی برای مدیران سعی کنیم تا این مجموعه‌ها به مدیران یک بار مصرف تبدیل نشود.

حقیقت‌پور ضرورت استفاده و بهره‌گیری از توانمندی فکری و اجرایی مدیران را یادآور شد و گفت: ما از این حرکت مثبت شهرداری اردبیل و اقدام اساسی آن قدردانی می‌کنیم و درخواست داریم این کار زیبا با اقدام ساختاری تبدیل به مدلی ممتاز شود تا از ظرفیت مدیران استفاده بهینه شود.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم خانه شهرداران ادوار اردبیل تاسیس شده و تمام شهرداران گذشته و با تجربه در این مکان گرد هم آیند تا مدیران فعلی بتوانند از تجربه و ایده آنها در حل مشکلات و گره کور مدیریتی استفاده کنند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس افزود: این خانه ارزشمند می‌تواند مجموعه‌ای کارشناسی و اتاق فکر عملی برای شهرداری باشد تا آنها بتوانند با رایزنی و مشاوره گرفتن از این خانه به توسعه شهری شتاب ببخشند.

مدرن شهر اردبیل طراحی و تدوین شود

منتخب مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به عصر تحولات، ‌ارتباطات و اطلاعات اشاره کرد و بیان داشت: در این عصر که سرعت تحولات رو به جلو و سریع است ما نباید از قافله عقب بمانیم به طوری که باید با کسب تجربه و برطرف کردن نقاط ضعف گذشته رو به جلو حرکت کنیم اما سرعت تحولات عمرانی و اجتماعی در اردبیل مطلوب به نظر نمی‌رسد.

حقیقت‌پور افزود: در زمان تصدی استانداری اردبیل ایده‌ای را مطرح کردیم که امروز جایش خالی است و آن ایده مدرن شهر دینی است که به عنوان الگوی تحولات شهری می‌تواند اساس و پایه پیشرفت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در سایه مدرن شهر دینی می‌توان هم بستر تحولات حقیقی را در مسائل عمرانی، حل مشکلات ترافیکی با راه‌اندازی مترو حل کرد و هم در بعد دینی ظرفیت دار‌الارشادی اردبیل را احیا کرد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس سرعت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را در این خطه ضروری دانست و گفت:‌ ما باید مکانیزمی را طراحی کنیم تا در این سرعت تحولات از قافله بشریت عقب نمانیم.

وی ضرورت تقویت روحیه دوندگی و گرفتن تصمیمات بزرگ را خاطرنشان کرد و گفت: ما باید جرات تصمیم‌گیری کلانی را داشته باشیم تا پاسخگوی تحولات اساسی و جدی باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تدوین برنامه 50 ساله برای توسعه شهری اردبیل شد و ابراز داشت: ‌جایی را سراغ نداریم که افرادی جرات کرده باشند تا برای اردبیل برنامه 50 ساله تدوین کنند که مواد اولیه این برنامه می‌تواند در خانه شهرداران ادوار فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حقیقت‌پور در پایان سخنان خود اظهار داشت: ضرورت دارد تا با یک مکانیزم مناسب و ایده و فکر رو به جلو و همچنین ارتقای هم‌افزایی در مدیریت شهری یک حرکت جامع و کاملی را در این زمینه رقم زد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول