اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور افزایش مبادلات تجاری عراق

همایش فرصت‌های تجاری عراق در سنندج برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش فرصت‌های تجاری عراق صبح امروز با حضور مسئولان سازمان توسعه تجارت ایران در سنندج برگزار شد.

همایش فرصت‌های تجاری عراق در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هدف از برگزاری این همایش را افزایش مبادلات تجاری ایران با عراق به ویژه اقلیم کردستان عنوان کرد و گفت: وجود قابلیت‌ها و توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران از یکسو و فرصت‌ها و نیازمندی‌های عراق از دیگر سو، بررسی راهکارهای تقویت تجارت را با عراق ایجاب می‌کند.

محمد پورنگ با اشاره به برگزیده شدن گمرک کردستان از میان 145 گمرک کشور، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود اگر راهکارهای توسعه تجارت را به طور دقیق بررسی کنیم و موانع و مشکلات را کاهش دهیم بدون شک سهم 20 درصدی استان کردستان از صادرات به عراق بیشتر می‌شود.

به گفته وی، 230 کیلومتر مرز مشترک ایران با عراق، وجود سه نقطه تجاری، مشابهت‌های فرهنگی، قومی، سطح توانمندی‌ها و مصرف مشترک و روابط دیرینه تاریخی از جمله مزیت‌هایی است که در استفاده بهینه از آن موجبات گسترش تجارت با این کشور و رشد و رونق اقتصادی را فراهم می‌کند.

پورنگ همچنین گفت: با شناسایی و موانع مبادلات تجاری و ارائه راهکارهای مناسب برای گسترش تجارت با عراق، پدیده قاچاق کالا نیز کاهش می‌یابد.

معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با ابراز خوشحالی از برگزاری چنین همایشی، سهم 307 میلیون دلاری صادرات از مرزهای کردستان را یادآور شد و خواستار پاسخ‌گویی موانع و مشکلات بخش خصوصی استان به منظور افزایش مبادلات تجاری و کاهش قاچاق کالا از مرزهای کردستان شد.

در این همایش نمایندگان بخش‌های خصوصی استان کردستان مشکلات و موانع تجارت با اقلیم کردستان عراق را در میان گذاشتند و مسئول امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران و نماینده شرکت بازرسی بی‌وی در ایران نیز در سخنانی پاسخگوی پرسش‌های آنان بودند.

همایش فرصت‌های تجاری عراق پیش از این در استان‌های آذربایجان‌شرقی، مازندران و چهارمحال و بختیاری نیز برگزار شده بود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول