اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز برگزار می‌شود

آغاز مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا در ارومیه

خبرگزاری فارس: شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا از امروز با شرکت 13 تیم در دو سالن 6 هزار نفری غدیر و 3 هزار نفری شهیدان آهن‌دوست برگزار می‌شود.

آغاز مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا با شرکت تیم‌های جمهوری اسلامی ایران، ترکمنستان، استرالیا، ژاپن، تایلند، افغانستان، سریلانکا، هند، چین تایپه، ازبکستان، چین، کره‌جنوبی و قزاقستان برگزار می‌شود و سه تیم برتر این مسابقات جواز حضور در رقابت‌های جوانان جهان را کسب می‌کنند.

این رقابت‌ها با انجام بازی استرالیا و ترکمنستان رأس ساعت 10 صبح در سالن 6 هزار نفری ارومیه آغاز می‌شود و در سایر دیدارهای روز اول مسابقات قزاقستان با کره‌جنوبی ساعت 16 در سالن غدیر، تایلند با افغانستان، ژاپن با سریلانکا و ازبکستان با هندوستان در سالن 3 هزار نفری شهیدان آهن‌دوست دیدار می‌کنند.

بازی‌های دور مقدماتی تا هشتم مهر ماه ادامه می‌یابد و بازی‌های مراحل یک هشتم نهایی تا فینال از 9 تا 14 مهرماه برگزار می‌شود.

براساس اعلام مسئولان، پایتخت والیبال ایران که از دیرباز به واسطه ظرفیت‌های بسیار در رشته والیبال و علاقمندی خیل عظیمی از شهروندان از کوچک و بزرگ و مرد و زن به این رشته ورزشی به یکی از قطب‌های بلامنازع والیبال کشور معرفی شده است، برای برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات والیبال جوانان آسیا نیز از آمادگی کامل برخوردار است و همه مقدمات برای انجام یک رویداد مهم ورزشی در استان فراهم است.

هتل‌های پارک، جهانگردی و مروارید ارومیه برای اسکان بازیکنان، کادر فنی و مدیریت تیم‌های شرکت‌کننده در نظر گرفته شده است که تمام اعضای تیم‌ها در آنها مستقر شده‌اند.

تیم‌های ملی جوانان والیبال ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و جمهوری اسلامی ایران نخستین تیم‌هایی بودند که روز دوشنبه سوم مهرماه با پرواز از تهران به ارومیه وارد شده و در محل‌های اسکان، اقامت یافته بودند.

والیبالیست‌های تایلند و ازبکستان به همراه تیم‌های ملی والیبال جوانان چین و هند نیز روز چهارم مهر ماه جاری از طریق تهران وارد ارومیه شده‌اند.

جوانان والیبالیست قزاقستان، چین تایپه و سریلانکا نیز با پرواز تهران – ارومیه چهارشنبه وارد ارومیه شده و در هتل‌های محل استقرار ارومیه اقامت کردند.

تیم‌های ملی افغانستان و ترکمنستان نیز از طریق راه زمینی به ارومیه آمده‌اند.

صابر کامروامنش، میلاد عبادی‌پور، آرش تقوی، علیرضا نصراصفهانی، جواد حسین‌آبادی (کاپیتان)، محمد فلاح، محمد امیرمحمد، شهاب احمدی، امیرعلی محمد فتحعلی، علی رشیدی، رسول شهسواری و رضا رزاقی اعضای تیم ایران هستند.

علی ستوده‌روان، فرهاد نفرزاده، محمد خمسه، فرشاد سعیدی، حمید جعفرزاده، علیرضا طلوع‌کیان، سعید ضیغمی و امیر حاجی‌مقدم به عنوان اعضای کادر فنی تیم ایران معرفی شده‌اند.

تیم والیبال جوانان ایران با تیم‌های قطر، استرالیا و ترکمنستان هم‌گروه است که قطر از حضور در این مسابقات انصراف داده است.

بیش از 300 مهمان خارجی و 40 مهمان داخلی به ارومیه وارد می‌شوند که اسکان، پذیرایی و ترانزیت آنها وجود هماهنگی بین مسئولان دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد.

نماینده داوران کنفدراسیون آسیا در حاشیه بازدید از سالن‌های ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: تمام امکانات لازم برای برگزاری مسابقات در ارومیه فراهم شده است.

محمدحبیب علی عبدالله افزود: یکی از شرایط اعطای میزبانی مسابقات بین‌المللی از سوی کنفدراسیون والیبال جهانی و آسیا، وجود تماشاگران پرشور و زیاد در برگزاری مسابقات است که ارومیه به دلیل داشتن تماشاگران پرشور و علاقه‌مند می‌تواند میزبان بسیاری از مسابقات بین‌المللی در ورزش والیبال باشد.

وی با اشاره به اهتمام جدی مدیریت استان برای اجرای هرچه بهتر و مطلوب‌تر مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا در ارومیه اضافه کرد: تمام مدیران و مسئولان دخیل در این مسابقات با تمام توان در راستای اجرای هرچه بهتر این رقابت‌ها تلاش کرده‌اند.

رئیس فدراسیون والیبال ایران نیز گفت: با توجه به برگزاری مسابقات بین‌المللی مختلف در ارومیه این شهرستان شایستگی خود را در برگزاری مسابقات مختلف بین‌المللی به خوبی نشان داده است.

محمدرضا داورزنی افزود: تماشاگران و والیبال‌دوستان ارومیه این شهرستان را یکی از ارکان مهم میزبانی ارومیه در مسابقات بین‌المللی رشته والیبال تبدیل کرده‌اند.

به گفته وی فدراسیون بین‌المللی والیبال و کنفدراسیون والیبال آسیا از حضور پرشور جوانان ارومیه‌ای در سالن برگزاری مسابقات ابراز رضایت کرده‌اند و تماشاگران را ظرفیت قابل توجه ارومیه در برگزاری مسابقات دانسته‌اند.

داورزنی اظهار امیدواری کرد با حمایت خوب تماشاگران در بازی‌های مختلف و ایجاد روحیه برای بازیکنان، قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران به والیبال دوستان ارومیه‌ای تقدیم شود.

به گفته وی با توجه به حضور تیم ملی ایران در مسابقات لیگ جهانی سال آینده، ارومیه می‌تواند با تکمیل زیرساخت‌های خود به عنوان یکی از شهرهای میزبان در این مسابقات باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز با بیان اینکه شهر ارومیه به یک شهر بین‌المللی در عرصه ورزش مبدل شده است، اظهار کرد: میزبانی مسابقات مختلف بین‌المللی والیبال ارومیه را به پایتخت حقیقی والیبال آسیا تبدیل کرده است.

وحید جلال‌زاده تصریح کرد: با توجه به جایگاه ارومیه در برگزاری مسابقات بین‌المللی زیرساخت‌های لازم در استان برای میزبانی مسابقات بزرگ بین‌المللی در استان فراهم می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا در ارومیه اظهار کرد: این مسابقات نیز برگ زرین دیگری در تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی و ارومیه به شمار می‌رود که می‌تواند نتایج بهتر از گذشته را به بار بیاورد.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز زیرساخت‌های لازم در آذربایجان‌غربی برای میزبانی مسابقات بزرگ بین‌المللی در استان فراهم است.

به گفته علی ملااحمدی مدیریت استان برای اجرای هرچه بهتر و مطلوب‌تر مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا در ارومیه اهتمام جدی دارد.

شهردار ارومیه نیز از میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا در شهرستان ارومیه ابراز خرسندی کرد و گفت: شهرداری ارومیه همگام با دیگر دستگاه‌های اجرایی تمام توان خود را برای اجرای هر چه بهتر این مسابقات به کار گرفته است.

محمد حضرت‌پور یکی از برنامه‌های ورزشی مدیریت شهری ارومیه در سال‌های گذشته را حمایت مالی از تیم والیبال ارومیه عنوان کرد و افزود: با حمایت از این تیم نام شهر ارومیه به عنوان یکی از شهرهای قدرتمند در لیگ مطرح شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به موفقیت‌های بی‌شمار ارومیه در زمینه این رشته ورزشی و علاقه مردم این شهرستان به این رشته ورزشی، نامگذاری میدانی به نام والیبال در صدر برنامه‌های مدیریت شهری ارومیه قرار دارد چرا که اعتقاد بر این داریم این اقدام می‌تواند در معرفی توانمندی‌های ورزش ارومیه به ویژه ورزش والیبال موثر باشد.

شایان ذکر است تندیس برنزی والیبال برای نخستین بار در کشور به شکلی که حالت حمله و دفاع روی تور والیبال را نشان می‌دهد، عصر دیروز در میدان خیرین ارومیه نصب شد.

تندیس نماد والیبال آسیا با طول شش متر و عرض بیش از دو متر در یک ماه گذشته توسط سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه ساخته شده و برای نصب در میدان ارومیه آماده شده است.

به هر روی امید می‌رود ارومیه در میزبانی شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا انتخابی جام جهانی 2013 را همانند سال‌های قبل که کلید میزبانی بسیاری از مسابقات و تورنمنت‌های بین‌المللی و آسیایی همچون مسابقات بین‌المللی کشتی جام شاهد، مسابقات جودوی بین‌المللی جام سرداران شهید استان، تکواندو جام فجر، کاراته بین‌المللی، تنیس ITF جهانی، بوکس بین‌المللی جام شمس، تیراندازی با کمان دهه فجر، والیبال قهرمانی دانش‌آموزان آسیا، فوتسال غرب آسیا، تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان و ... در استان آذربایجان‌غربی زده شد و عملکرد قابل قبولی از خود ارائه داد، با اتکا به تجربیات میزبانی قبلی بدون کمترین مشکل این دور از مسابقات را میزبانی کند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول