اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بانوی والیبالیست کرمانی:

والیبال بانوان کرمان نیازمند حمایت است

خبرگزاری فارس: والیبالیست کرمانی با بیان اینکه والیبال بانوان کرمان نیازمند حمایت است، گفت: این رشته دارای استعدادهای زیادی است، اما به ورزش بانوان برخلاف موفقیت‌هایش بسیار کم‌توجهی می‌شود.

والیبال بانوان کرمان نیازمند حمایت است

بنفشه دانشمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در ورزش بانوان اظهار داشت: بانوان والیبالیست کرمانی از نظر فنی در بین برترین‌های کشور قرار دارند و آمار نفرات دعوت شده به تیم ملی والیبال در رده‌های سنی مختلف بیانگر وجود این ظرفیت است.

وی افزود: با توجه به این ظرفیت‌ها در استانی با استعدادهای مالی و شرکت‌های صنعتی و معدنی پر درآمد هیچ نهادی حاضر به حمایت از ورزش بانوان و رشته والیبال نیست، برای مثال در رشته والیبال سقف قرارداد بازیکنان ملی‌پوش و بهترین‌ها به 30 میلیون تومان هم نمی‌رسد، اما در این بخش هیچ کس حاضر به سرمایه‌گذاری نیست.

دانشمند با بیان اینکه با والیبال را از 11 سال قبل و زیر نظر خانم سلمانی در دوران دبستان آشنا شدم، گفت: به ورزش علاقه زیادی داشتم و به این دلیل از دوران بچگی سعی در یادگیری یکی از رشته‌های ورزشی داشتم و این رشته را زیر نظر خانم نصیری یکی از بهترین مربیان کرمانی والیبال فرا گرفتم.

وی تصریح کرد: خانم نصیری از نظر فنی یکی از برجسته‌ترین مربیان کشور است، وی یکی از کاندیداهای مربیگری تیم ملی والیبال بانوان کشور بود.

دانشمند اذعان داشت: باید این مسئله را عنوان کنم که در کرمان هیچ کس حاضر به حفظ حرمت و حریم جایگاه پیشکسوتان ورزش نیست و بسیاری از مربیان تازه وارد به راحتی حرمت‌ها را زیر پا می‌گذارند.

عضو تیم والیبال بانوان شهرداری کرمان با بیان اینکه همیشه در والیبال موفق بوده‌ام، گفت: در لیگ دسته اول و سوپر لیگ بانوان تجربه بازی دارم.

دانشمند ابراز داشت: بچه‌های کرمان از توانایی زیادی برخوردارند و همیشه در مسابقات مختلف موفق بوده‌اند، حتی زمانی که تیم به سوپر لیگ راه یافت، دیگر تیم‌های کرمانی حاضر در سوپر لیگ سال موفقی نداشتند، اما ما توانستیم برخلاف تمام مشکلات تیم را در لیگ حفظ کنیم.

وی با اشاره به فراهم بودن امکانات برای بانوان والیبالیست در استان‌های اصفهان و تهران، گفت: امکاناتی که در شهرستان‌های دیگر برای ورزش بانوان فراهم است با امکانات کرمان قابل قیاس نیست، ما حتی برای انجام تمرینات بدنسازی باید از جیب خود هزینه باشگاه را بپردازیم در صورتی که در تمام دنیا یک ورزشکار وقتی برای تیمی مسابقه می‌دهد آن باشگاه و تیم هزینه‌های ورزشکار را پرداخت می‌کنند.

دانشمند تصریح کرد: فراهم کردن امکانات برای ورزشکاران اصفهانی موجب شد تا هم اکنون نیمی از تیم ملی امید را بانوان اصفهانی تشکیل دهند.

وی خانواده و مربیانش را مشوقان اصلی خود در رشته والیبال دانست و عنوان کرد: یک سال سابقه بازی در سوپر لیگ والیبال کشور و شش سال سابقه حضور در لیگ دسته اول کشور را دارم، سال گذشته با تلاش و همت بازیکنان تیم با نام مس شهربابک به لیگ دسته اول رفت.

دانشمند بیان داشت: همانگونه که عنوان کردم نهادی‌هایی چون مس و شهرداری تنها هزینه‌های ایاب و ذهاب و مسابقات تیم را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: رقم قراردادهای ما خنده‌دار است به ازای هر بازی 10 تا 20 هزار تومان پرداخت می‌شود و بیشتر بچه‌ها به این پول نیازی ندارند و به عشق والیبال و به علت علاقه‌ای که دارند، زیر برگه قراردادها را امضا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال شهرداری زیر بار قرارداد مالی با بازیکنان تیم نرفته و فقط هزینه رفت و برگشت را پرداخت می‌کرد.

دانشمند عنوان کرد: نفراتی چون پاسور و سرعتی‌زن تیم ملی کرمانی هستند و این امر بیانگر استعداد و توانایی موجود در کرمان است.

وی ابراز داشت:‌ حتی در شهرستان‌های کرمان نیز بانوان از استعداد بالایی برخوردار هستند و به راحتی می‌توانند شایستگی خود را به اثبات رسانند.

دانشمند افزود: حال اگر در استانی به بزرگی کرمان مسئولان هیات والیبال و ورزش با همکاری مسئولان استان شرایط را برای حمایت از تیم کاملا بومی فراهم می‌ساختند، آیا حاصل و خروجی آن موفقیت کرمان و ورزش بانوان نبود.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول