اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی نیشابور

10 هزار تن انگور از باغات نیشابور برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: بیش از 10 هزار تن انگور برداشت از باغات شهرستان برداشت شود.

10 هزار تن انگور از باغات نیشابور برداشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور، سید غلامرضا نبوی‌نامقی اظهار کرد: محصول انگور غالبا برای مصارف تازه‌خوری و بخشی از آن نیز به‌ منظور تهیه کشمش و شیره انگور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر، انواع مختلفی از میوه انگور شامل عسکری، خلیلی، یاقوتی و پیکامی در سطح 800 هکتار از تاکستان‌های نیشابور در حال برداشت است.

وی گفت: میوه‌ انگور یکی از محصولات سازگار با شرایط اقلیمی نیشابور است و به همین دلیل محصول بسیار با کیفیتی در نیشابور تولید می‌شود.

رئیس اداره آموزش و ترویج مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نیشابور نیز اظهار داشت: باغداران برای احداث باغ‌های انگور از روش داربستی به‌ جای پشته‌ای و سنتی به‌منظور افزایش کمی و کیفی انگور استفاده کرده‌اند.

محمدعلی فرهمند بیان داشت: هرس زمستانه (در اسفندماه) و تابستانه درختان انگور تاثیر مهمی در کاهش جمعیت آفات و بیماری‌ها از جمله سفیدک و کرم خوشه‌خوار و افزایش محصول تولیدی دارد.

وی افزود: انگور تولیدی نیشابور از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و ضمن تاثیر مطلوب بر اقتصاد و توسعه بخش کشاورزی، 60 میلیارد ریال سود ناخالص عائد کشاورزان و باغداران شهرستان می‌کند.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول