اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد

25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند/ فرهنگیان دراولویت

خبرگزاری فارس: معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش از پذیرش 25 هزار دانشجو در سال جاری در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند/ فرهنگیان دراولویت

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌‌آباد، ابراهیم سحر‌خیز عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در خرم‌آباد گفت: در بهمن ماه سال جاری برای دانشگاه فرهنگیان هیئت علمی در نظر گرفته شده و فرهنگیان در اولویت پذیرش هستند.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش ‌رتبه‎بندی و بازسازی مدارس را از دیگر اولویت‏های سند بنیادین عنوان کرد و گفت: باید مدارس به یک فضای رقابتی برای ارتقا کیفیت تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش آبروی نظام و در خدمت رهبری است، افزود: آموزش و پرورش تربیت کننده‌ نسل حاضر برای رسین به چشم‌انداز 1404است.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: آموزش و پرورش طلاییه‌دار نظام مقدس جمهوری اسلامی و نشان دهنده‌ خون پاک شهیدان است.

سحرخیز با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه ‎یافته و در حال توسعه مقطع ابتدایی را هشت سال در نظر گرفتند، اظهار داشت: امسال قبل از شروع سال تحصیلی جدید برنامه درس ملی را ترسیم کردیم که بر اساس این برنامه وظایف معلم، نیازهای مقاطع تحصیلی و کتب مورد نیاز مشخص شده است.

سحرخیز اظهار داشت: محتوای درسی پایه دوم و ششم امسال تغییر کرده است که این تغییر بر گرفته از فلسفه‌ اسلامی است.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز در کشور‌های در حال توسعه نظام ابتدای‌شان در حد هشت سال در ساختارشان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در طی شش سال همه‌‌ کتب‌های درسی عوض می‌شود، یادآورشد: سند تحول بنیادین به عنوان یک نسخه شفابخش، نقشه راه و تعدیل کننده سیاست‎های کلان آموزشی است.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح تابع سلایق و گروه خاصی نیست، بلکه دستاورد یک دهه کار پژوهشی، تلاش علمی، مشاهدات و مشارکت فرهنگیان و صاحب‎نظران حوزه و دانشگاه و بررسی‎های علمی است، اظهار داشت: آموزش و پرورش آبروی نظام بوده و در خدمت رهبری است.

وی افزود: معلم باید سه شرط صلاحیت حرفه‎ای، تخصصی و اعتقادی را برای ارتقا داشته باشد و قرار نیست از زبان معلم هر تفسیر، کلمه‌ای و هر نگرش سیاسی در سرکلاس بیان شود.

سحر خیز یادآورشد: همدلی، وحدت و وفاق در جامعه فرهنگیان باید حفظ شود و این تنها لازمه آموزش و پرورش نبوده، بلکه لازمه جامعه اسلامی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش جای خیانت نیست، بلکه جای خدمت و کار کردن در جهت اعتلای اهداف نظام و توسعه و آبادانی کشور است.

وی یادآورشد: بعد از گام نخست تحول بنیادین در آموزش و پرورش گام دوم رتبه بندی و استقرار نظام سنجش معلمان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه‌ها امروز باید از حالت انفعالی به حالت رقابتی در بیایند به گونه‌ای که هم معلم نقش خود را ایفا کند و دانش‌آموزان نیز حق مشارکت داشته و مدیر مدرسه نقش رهبری مدرسه را به عهده داشته باشد.

سحر خیز یادآورشد: بهترین راه نیروی استخدام در آموزش و پرورش نیروی متخصص در بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است.

وی در خصوص سوابق حجت الله کلانتری مدیر کل جدید آموزش و پرورش لرستان گفت: این یک فرد بسیجی، برادر شهید و با سابقه مدیریتی در تمام زمینه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد در ادامه از زحمات علی ماکنعلی مدیر کل سابق آموزش و پرورش لرستان تقدیر و حجت الله کلانتری به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان معرفی شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول