اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

امکان تحصیل 920 فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ما امکان تحصیل 920 فرهنگی استان اردبیل را در مقطع کاردانی به کارشناسی در پردیس دانشگاهی فرهنگیان اردبیل فراهم کردیم.

امکان تحصیل 920 فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان

احمد محمود‌زاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: همزمان با بحث پذیرش دانشجو در مقطع دیپلم به لیسانس همکاران فرهنگی و معلمان نیز می‌توانند در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته تحصیل کنند که این دانشجویان در 12 رشته تحصیل می‌کنند که 460 نفر خانم و 460 نفر نیز آقا هستند که در دو پردیس دانشگاهی به تحصیلات خود ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: بر اساس راهکار پیش‌بینی شده در بند 10، 11 و 12 سند تحول بنیادین در تربیت نیروی متعهد، متخصص و مجرب و حدود 20 راهکار تعیین شده نظام سنجش صلاحیت عمومی و تخصصی و حرفه‌ای معلمان مدنظر قرار گرفته و به قولی شاهد عینیت یافتن نظام رتبه‌بندی به جهت تقویت انگیزه شغلی بر اساس نظام معیار‌های شایستگی خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد:‌ در تکریم و پاسداشت مقام معلم و با هدف استقرار نظام سنجش و همچنین نظام ملی تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان با رویکرد آموزش تخصصی راه‌اندازی شده تا با نگاه آموزش تخصصی و حرفه‌ای معلمان تربیت یابند.

محمود‌زاده به خبرنگار فارس گفت: در سایه تربیت معلمان شایسته است که دانش‌آموزانی با برجستگی اعتقادی، علمی و فکری پرورش و تربیت یافته و تحویل جامعه می‌شود.

این مسئول دانشگاه فرهنگیان را دانشگاه دولتی و تحصیل در آن را شبانه‌روزی اعلام کرد و افزود: پذیرفته شدگان در این دانشگاه از روز اول به استخدام آموزش و پرورش در آمده و بعد از گذراندن چهار ترم در صورت نیاز از وجود آنها در مدارس استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به رشته‌های دانشگاه فرهنگیان در اردبیل تاکید کرد: ما در 10 رشته گروه آزمایشی ریاضی و فنی شامل ریاضی و فیزیک، ‌مهندسی کامپیوتر، مکانیک در سه گرایش، مهندسی عمران، عمران و نقشه‌برداری، معماری و مهندسی برق پذیرش خواهیم داشت.

محمود‌زاده بیان داشت:‌ در سه رشته علوم تجربی شامل زیست شناسی،‌ شیمی ، مهندسی منابع چوب و کاغذ و در شش رشته علوم انسانی شامل زبان و ادبیات فارسی،‌ جغرافیا، علوم تجربی، راهنمایی و مشاوره و ادبیات عرب و معارف اسلامی پذیرش دانشجو را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد:‌ در این دانشگاه در رشته زبان انگلیسی و ارتباط تصویری نیز در دو گروه آزمایشی زبان و هنر جذب دانشجو صورت خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: بیشترین پذیرش ما در سه رشته مشترک ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی است که به تعداد 242 نفر جذب دانشجو را شاهد خواهیم بود.

محمود‌زاده این رشته‌ها را علوم تربیتی کودکان استثنایی، ‌علوم تربیتی پیش دبستانی و دبستان و همچنین رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی اعلام کرد.

این مسئول در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت:‌ ما در کاردانی به کارشناسی ناپیوسته نیز در 12 رشته از فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش جذب نیرو خواهیم داشت.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول