اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سیستان در مجلس:

دانشگاه فرهنگیان تأثیر مطلوبی بر مراکز معلمی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سیستان در مجلس گفت: احیاء مراکز تربیت معلم در قالب دانشگاه فرهنگیان از اقدامات خوب آموزش و پرورش است.

دانشگاه فرهنگیان تأثیر مطلوبی بر مراکز معلمی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حلیمه عالی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش در فرمانداری زابل اظهار داشت: امور تحولی آموزش و پرورش منطبق بر خواسته مقام معظم رهبری است و باید همه دستگاه‌های اجرایی برای تحقق تحول بنیادین همکاری کنند.

وی افزود: معلمی عشق و علاقه می‌خواهد، معلمی که 30 سال در محیط آموزشی فعالیت می‌کند در پایان مزایای خوبی به او تعلق نمی‌گیرد.

نماینده مردم سیستان یادآور شد: این طرح در مجلس مطرح شده فرهنگیانی که بازنشست می‌شوند جایگزین آنها یکی از فرزندانشان باشد تا اشتغال‌زایی برای آنها شده و زحمت 30 ساله معلمان به هدر نرود و پا برجا بماند.

عالی در ادامه احیا مراکز تربیت معلم در قالب دانشگاه فرهنگیان را از اقدامات خوب آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: با احیا این مراکز دانشجویان باید فن معلمی را یاد بگیرند.

وی در زمینه حذف بدی آب و هوا و مراکز کمتر توسعه یافته در شهرستان زابل که موجب نارضایتی تمامی معلمان شده بیان داشت: ما نمایندگان، پیگیری این مسئله را در مجلس شورای اسلامی به جد انجام خواهیم داد.

*‌ مدارس تخصصی قرآنی دانش‌آموزان را بیمه می‌کند

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه گفت: خداوند اولین معلم انسان است و معلمی شغل انبیاء بوده و هدف از تعلیم و تربیت رشد تعالی کمال بشریت است که با علم‌آموزی در دنیا شرایط مطلوب و یک زندگی الهی را برای خود فراهم می‌کند که سعادت اخروی را در بر خواهد داشت.

سیدباقر حسینی افزود: هفته دولت امسال را نیز به خوبی پشت سر گذاشتیم و خسته نباشید به همه مسئولان و خدمتگزاران نظام می‌گوییم که طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی به بهره‌برداری رسیدند و این نشان از همت والای خدمتگزاران به مردم شریف ایران دارد.

وی ادامه داد: تبریک و تهنیت باد به روح شهیدان رجایی و باهنر ،شهید رجایی سه ویژگی برتری چون اخلاص در عمل، ساده‌زیستی و تبعیت از ولایت‌فقیه که لازمه موفقیت هر فرد است داشت که نسبت به سایر ویژگی‌های آن شهید بزرگوار بیشتر است.

نماینده مردم سیستان بیان داشت: همچنین تبریک می‌گوییم به مسئولان ایران در برگزاری بسیار خوب و با شکوه اجلاس جنبش غیر متعهدها که واقعاً از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان بی‌سابقه بود و علی‌رغم فشارهای زیادی که آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران می‌آورند اینها بر زمین خوردند و یک برگ برنده بزرگی برای ایران به جاودان ماند.

حسینی خطاب به معلمان گفت: شما در خط مقدم مبارزه با جهل، نادانی و مبارزه با بی‌سوادی قرار دارید و در این راه تلاش شما را می‌طلبد و هرچه تلاش کنید و بر علم و دانش خود بیفزایید خدمت به هم نوع نیز بیشتر می‌شود.

نماینده مردم سیستان اضافه کرد: تعداد زیادی از مردم سیستان بعد از خشکسالی با وضعیت نابسامانی مواجه شده‌اند و در فقر و نداری دست و پنجه می‌زنند که باید کمک زیادی به آنها شود.

وی به مدارس قرآنی اشاره کرد و افزود: مدارس تخصصی قرآن، کاری است بسیار ارزشمند که این امر در مدارس باعث می‌شود تا گام مؤثری در ترویج مفاهیم قرآنی و اهل بیت (ع) برداشته شود و دانش‌آموزان بیشتر با قرآن و مفاهیم آن آشنا شوند و سبب بیمه دانش‌آموزان در آینده خواهد شد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول