اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی مشهد خبر داد

کاهش ورود کالاهای چینی به داخل کشور با افزایش نرخ ارز

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی، تولیدی و خدماتی مشهد گفت: با افزایش نرخ ارز ورود کالاهای چینی به داخل کشور کاهش پیدا کرده است.

کاهش ورود کالاهای چینی به داخل کشور با افزایش نرخ ارز

عبدالله افشاری‌صالح صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: مشکلات در واردات و ارز سبب شده تا افزایش قیمت را در کالاها داشته باشیم.

افشاری‌صالح خاطرنشان کرد: تولیداتی که از مواد اولیه خارجی تامین می‌شود بازار هدف داخلی را با توجه به افزایش کیفیت در پی دارد که این سبب شوک قیمتی در بازار می‌شود.

وی با اشاره به افزایش نرخ ارز در افزایش قیمت‌ها افزود: بسته به نوع تولیدات و حجم تولید، در بازار ارز می‌تواند سبب افزایش قیمت در کالاها شود.

رئیس مجمع امور صنفی، تولیدی و خدماتی مشهد در ارتباط با شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد: مجمع امور صنفی، تولیدی و خدماتی مشهد در راستای تحقق شعار سال به واحدهای تولیدی توصیه می‌کند تا در معرفی کالا به مشتریان، کالاهای داخلی که مشابه کالاهای خارجی است را توصیه کنند.

یادآور شد: در کالاهای داخلی مشابه خارجی ما با مشکلی مواجه نیستیم، اما در برخی از کالاهای درجه دو و سه نیاز به واردات است که این کالاها زیاد مورد استفاده مردم قرار نمی‌گیرد.

افشاری‌صالح خاطرنشان کرد: با افزایش نرخ ارز ورود کالاهای چینی به داخل کشور کاهش پیدا کرده و ما با تولیدات ارزنده خود در بعضی از بخش‌ها مانند کفش توانسته‌ایم از توزیع کالاهای چینی در بازار بکاهیم.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنفی مشهد مقدس گفت: اصناف در بخش‌‌های شهرداری، دارایی و تامین اجتماعی که بحث‌های مقرراتی دارند با مشکلاتی مواجه هستند و همچنین در حوزه تولید بخش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و واردات دستگاه‌های مورد نیاز تولیدکنندگان مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است.

رئیس مجمع امور صنفی، تولیدی و خدماتی مشهد گفت: حدود 110 هزار واحد صنفی، تولیدی و خدمات فنی و توزیع در مشهد مقدس وجود دارد که هر واحد صنفی سه نفر اشتغالزایی را ایجاد می‌کند و در حال حاضر 400 هزار فرصت شغلی در مشهد مقدس ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول