اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

شاعران بهترین عامل انتقال ایثار به جامعه هستند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: شاعران مهم‌ترین و بهترین عامل انتقال ایثارگری‌ها و رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس هستند.

شاعران بهترین عامل انتقال ایثار به جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مصیب چراغی در مراسم اختتامیه جشنواره شعر منطقه‌ای غرب کشور که در گیلانغرب دومین شهر مقام کشور برگزار شد اظهار کرد: شعر از مضامین زیبایی برخوردار است که می‌توان برای انتقال ارزش‌های جامعه و ارزش‌های دینی و انقلاب از آن استفاده کرد.

چراغی ادامه داد: شاعران می‌توانند مهم‌ترین عامل انتقال ایثارگری‌ها و رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس باشند.

وی یکی از محورهای اندیشه اسلام که بسیار مورد توجه بوده است را شعر و زبان شاعر دانست و گفت: شعرا در صدر اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند و برخی از شاعران از جمله دعبل خزاعی مورد توجه اهل‌بیت بوده‌اند و در واقع کلام شاعر وسیله‌ای برای مقابله مخالفان اهل‌بیت(ع) بود.

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود‌: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد و بالندگی بیشتر شاعران هستیم و شعر شاعران بیشتر در زمینه‌های اشعار پایداری و اشعار حماسی شکل می‌گیرد‌.

وی اظهار کرد‌: دفاع مقدس فصل مشترک ملت ایران است و شاعران بهترین عامل انتقال ارزش‌های ایثار و شهادت به جامعه هستند و بهتر از هرکس در ماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس نقش دارند‌.

چراغی در پایان گفت‌: ما نسبت به شهدا و ایثارگران تکلیف داریم و باید با خلق آثار هنری زیبا و فاخر نسبت به آنها ادای احترام کنیم‌.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول