اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نابسامانی در ثبت‌نام دانشجویان جدید دانشگاه مازندران

خبرگزاری فارس: با گذشت حدود 10 روز از آغاز سال تحصیلی در تقویم دانشگاهی دانشگاه مازندران، نابسامانی گسترده در ثبت‌نام دانشجویان جدید این دانشگاه مشاهده می‌شود.

نابسامانی در ثبت‌نام دانشجویان جدید دانشگاه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بابلسر، با گذشت حدود 10 روز از آغاز سال تحصیلی در تقویم دانشگاهی دانشگاه مازندران، نابسامانی گسترده در ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه مشکلات فراوانی را برای این دانشجویان و سایر دانشجویان این دانشگاه به وجود آورده است.

این مشکلات ناشی از آن است که در زمان مقرر برای ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های کشور که توسط سازمان سنجش اعلام شده بود، مسئولان دانشگاه مازندران با اعلام اینکه امسال ثبت‌نام دانشجویان مقطع کارشناسی فقط از طریق وب سایت این دانشگاه صورت می‌پذیرد اقدام به ثبت‌نام اینترنتی دانشجویان ورودی مقطع کارشناسی خود کردند.

اما در ادامه به علت عدم برنامه‌ریزی‌های صحیح این روال دچار مشکلاتی شد و مسئولان دانشگاه مازندران را بر آن کرد که همانند سابق ثبت‌نام را به صورت دستی انجام دهند، غافل از آنکه این برنامه‌ریزی ناصحیح از طرفی باعث تاخیر در تشکیل کلاس‌های دانشجویان شد و از طرف دیگر خانواده‌های دانشجویان جدیدالورود را با مشکلات فراوان برای اسکان روبه‌رو کرد به طوری که در روزهای اخیر شاهد بی‌توته کردن خانواده‌های آینده‌سازان کشور در اطراف درب‌های ورودی دانشگاه مازندران شده است.

در تقویم دانشگاهی که توسط مسئولان دانشگاه مازندران به وزارت علوم و همچنین دانشجویان اعلام شده، زمان شروع کلاس‌های درس 25 شهریور اعلام شده اما تاکنون حتی ثبت‌نام از دانشجویان جدیدالورود نیز به پایان نرسیده است.

علاوه بر مشکلات فراوان در ثبت‌نام از دانشجویان جدیدالورود و مشکلات آموزشی ایجاد شده برای سایر دانشجویان، نبود خوابگاه برای دانشجویان نیز مشکل و دغدغه‌های فراوانی را برای آینده‌سازان کشور به وجود آورده و گفته می‌شود جواب درخواست خوابگاه دانشجویان که در سال‌های گذشته هم به صورت اینترنتی انجام می‌شده قرار است با تاخیری محسوس در پایان هفته جاری اعلام شود و تا آن زمان دانشجویان ورودی جدید و خانواده‌های آنان باید در ابهام تعلق گرفتن یا نگرفتن خوابگاه بمانند.

ازدحام بیش از حد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه مازندران در صف‌های ثبت‌نام و ازدحام خانواده‌های آنان در فضای اطراف دانشگاه و دانشکده‌های آن، چهره علمی این دانشگاه را تغییر داده و موجب ایجاد مشکلات فراوان برای دانشجویان دانشگاه مازندران شده است.

این مسائل در حالی رخ می‌دهد که در بیشتر دانشگاه‌های کشور ثبت‌نام از دانشجویان جدیدالورود به پایان رسیده و این دانشجویان هم‌اکنون در سر کلاس‌های خود مشغول به تحصیل‌ هستند و حتی برخی از دانشگاه‌ها نیز دانشجویان جدیدالورود خود را به اردوهای آغاز سال تحصیلی اعزام کردند.

به گزارش فارس، در بیشتر دانشگاه‌های کشور در زمان ثبت‌نام از دانشجویان جدیدالورود امکانات رفاهی مناسبی برای خانواده و همراهان دانشجوی ثبت‌نام‌کننده در نظر گرفته می‌شود تا علاوه بر رفاه این افراد، شأن و منزلت انسانی همراهان دانشجویان جدیدالورود حفظ شود، اما در دانشگاه مازندران با وجود اینکه سایر دانشجویان نیز در فضای دانشگاه حضور دارند این مهم به هیچ عنوان مورد توجه قرار نگرفته و صحنه‌های اسف‌باری در فضای اطراف این دانشگاه به وجود آمده است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول