اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس:

عراقی‌ها در بهترین دانشگاه‌های دنیا برای حمله به ایران آموزش دیدند

خبرگزاری فارس: یکی از فرماندهان دفاع مقدس گفت: اینکه در بسیاری از موارد از عراقی‌ها به‌عنوان نیروهای ساده و احمق بیان می‌شود مسئله اشتباهی است چراکه آنان در بهترین دانشگاه‌های دنیا برای حمله به ایران آموزش دیده و کارآزموده بودند.

عراقی‌ها در بهترین دانشگاه‌های دنیا برای حمله به ایران آموزش دیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، به همت اداره آموزش و پرورش نکا و سپاه این شهرستان، همایش پیروان ولایت در نکا برگزار شد.

هادی بصیر برادر سردار بصیر و از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در این مراسم در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی نکا برگزار شد، گفت: دفاع مقدس نمونه کامل وحدت همه‌جانبه ملت ما بوده است.

وی افزود: در حمله به خرمشهر نه تنها مردها بلکه زنان و کودکان ما نیز برای دفاع از کشور ایستادگی کردند و اینجا دیگر توان نظامی نبود بلکه همه به ندای رهبر گوش فرا داده و برای دفاع از کشور بسیج شدند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: اینکه در بسیاری از موارد از عراقی‌ها به‌عنوان نیروهای ساده و احمق بیان می‌شود مسئله اشتباهی است چراکه آنان در بهترین دانشگاه‌های دنیا برای حمله به ما آموزش دیده و کارآزموده بودند.

بصیر اضافه کرد: در شلمچه چندین دیوار دفاعی مستحکم ساخته و در عملیات رمضان نیز دژهای مثلثی شکل محکم ساختند تا از ورود ما جلوگیری کنند.

وی گفت: انواع میادین مین، موانع مصنوعی، کانال‌ها، سیم خاردارهای خیمه‌ای، حلقوی، دیواری و... تنها نمونه‌ای از فعالیت دشمن بوده و ما در این جنگ با یک دشمن ساده روبه‌رو نبوده‌ایم بلکه دشمن ما به تمام تکنولوژی دنیا وارد بوده و این ایمان و ولایت‌پذیری مردم و رزمندگان ما را به پیروزی رساند و نصرت الهی نصیب حالمان شد.

بصیر یادآور شد: در طول دفاع مقدس همه نیروهای ما در خدمت این انقلاب و نظام بوده‌اند و رمز موفقیت ما نیز همین وحدت همه‌جانبه و ولایت‌مداری بوده است.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: ما اکنون باید میراث‌داران شهدایی باشیم که از جان خود گذشتند تا این انقلاب، اسلام و ناموس حفظ شود.

وی گفت: همه ما در برابر این انقلاب، امام و رهبری، شهدا و رزمندگان مسئول هستیم و نباید خدای ناکرده کاری کنیم که شهدا از ما دلتنگ شوند و باید ولایت‌مداری را در راس برنامه‌هایی خود قرار دهیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا نیز در سخنانی گفت: عراق اولین کشوری بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشور ما را به رسمیت شناخت و همین کشور در عرض چند سال علیه ما وارد جنگ شد.

اصغر کارگر افزود: ما در طول این هشت سال دفاع مقدس توان حداقل تجهیزات جنگی را نداشتیم و منتظر بودیم تا آر.پی.جی از کره جنوبی و سوریه وارد شود. یا اینکه موشک را روسیه و چین چند برابر قیمت به ما بفروشند.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس، سال‌های سازندگی درونی برای همه ما بوده است و اکنون ما در همه مراحل خودکفا هستیم.

مدیر آموزش و پرورش نکا ادامه داد: امنیت و آرامش امروز ما در سراسر کشور مدیون رشادت‌های شهدا و رزمندگانی است که از جان خود گذشتند تا ما بمانیم.

کارگر متذکر شد: ما در دوران جنگ حتی توان تولید سیم خاردار را نداشتیم و اکنون توان نظامی ما آنقدر بالاست که دشمن حتی اجازه حمله به ایران را به خود نمی‌دهد و این به‌واسطه تلاش دانشمندان امروز ما در جبهه علم و دانش است.

وی اذعان داشت: اکنون ما دارای چنان عزتی در منطقه و جهان هستیم که همه منتظر نظر ما در برنامه‌های مختلف خود هستند و این به برکت خون شهدا و ولایت فقیه در نظام ماست که باید قدردان این ارزش‌های مهم باشیم.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول