اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی خواستار شد

بهره‌گیری از فرهنگ غنی دینی در بیان جایگاه واقعی جهان اسلام

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: ادبیات یک ملت نماد افکار عمومی آن ملت است بنابراین جامعه ادبی کشور از فرهنگ غنی دینی برای ارتقاء جایگاه واقعی جهان اسلام مبادرت ورزند.

بهره‌گیری از فرهنگ غنی دینی در بیان جایگاه واقعی جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جواد جعفری صبح امروز و در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر رضوی، اظهار داشت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری تا وقتی شرایط حفظ نعمت را نگهداریم منعم خواهیم بود اما تغییر مسیر و شرایط سبب از دست دادن نعمت می‌شود؛ وجود ساحت مقدس رضوی در مشهد نعمتی است که همه اقشار با توجه به تخصص و مهارت خود در حفظ این نعمت معنوی عظیم بکوشند.

وی افزود: شاعران آئینی در حوزه اهل بیت(ع) نیز در این راستا رسالتی عظیم بر دوش دارند و در واقع سراینده شعر مذهبی، مطابق با سیره و معارف اهل‌بیت(ع)، جهادی عظیم برای اشاعه باورهای دینی و تمدن اسلامی دارند.

جعفری با تاکید بر تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط با شاعران حوزه دینی و آئینی گفت: برای شکوفایی و ایجاد ارتباط مستمر و تاثیرگذار بر مردم دستگاه‌های ذی‌ربط باید حامی شاعران و جامعه ادبی در بسترسازی و شکل گیری این روابط کوشا باشند.

مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی تصریح کرد: ادبیات یک ملت نماد افکار عمومی و باورهای آن جامعه است بنابراین جامعه ادبی کشور با توجه به موقعیت حساس ایران اسلامی باید با بهره‌گیری از فرهنگ غنی دینی به ارتقاء جایگاه واقعی جهان اسلام مبادرت ورزند.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای دهمین جشنواره شعر رضوی استان گفت: رونمایی از کتاب چشمه خورشید (گزیده آثار جشنواره) با بخش ویژه شعر بیداری اسلامی و سرود شهر مشهد مقدس از دستاوردهای جشنواره است.

جعفری خاطرنشان کرد: در اردیبهشت سال 89 به پیشنهاد صلاحی استاندار استان و به کوشش شورای سرود شهرستان‌ها، برای هر شهرستان سرودی تدوین و طراحی شدکه نماد آن شهر با هدف معرفی و آشنایی بیشتر با آن است.

وی در پایان از حضور قشر جوان استان در صحنه سرایش شعر آئینی قدردانی و خواستار انجام تکلیف خود در قبال قلمشان شد.

گفتنی است دهمین جشنواره شعر رضوی استان خراسان‌رضوی با تقدیر از نفرات برگزیده  که از شهرستان‌های مشهد، نیشابور، سبزوار، کاشمر، درگز، تربت‌حیدریه و کشور افغانستان بودند به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول