اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شاعران و اندیشمندان بهبهانی حوزه ادب

"روز شعر پارسی" در بهبهان برگزار شد

خبرگزاری فارس: بمناسبت روز شعر و ادب پارسی، مراسمی با حضور شاعران و اندیشمندان بهبهانی حوزه ادبیات با عنوان "روز شعر پارسی" در بهبهان برگزار شد.

"روز شعر پارسی" در بهبهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، در این مراسم ابتدا با شعرخوانی تعدادی از شاعران بهبهانی آغاز شده و پس از آن علی شام‌روشن به سخنرانی در خصوص شعر فارسی و اشعار سعدی و حافظ برای حاضران پرداخت.

در ادامه علی فتحی‌نژاد، رئیس اداره امور کتابخانه‌های بهبهان نیز به روی سن آمده و طی سخنانی کوتاه و با تقدیر از دست‌اندرکاران اجرای این مراسم اظهار کرد: این اداره همواره در حمایت از خانه شعر بهبهان گام برداشته و از اینگونه برنامه‌ها نیز پشتیبانی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این برنامه سرآغازی برای اقدامات بزرگ آتی و رشد روزافزون شعر و شاعران بهبهانی باشد.

پس از سخنان فتحی نژاد، سه تن از هنر آموختگان موسیقی شرکت فرهنگی هنری مهستان هنر، به اجرای موسیقی سنتی پرداخته که بسیار مورد رضایت شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

در پایان مراسم نیز شعرخوانی جمعی دیگر از شاعران بهبهانی ادامه یافت و اشعار سپید و کلاسیکی خوانده شد.

این مراسم به همت فرهنگسرای بهبهانیان و با همکاری شرکت فرهنگی هنری مهستان هنر و خانه شعر بهبهان که زیر نظر اداره امور کتابخانه‌ها فعالیت می‌کند، برگزار شده بود.

شایان ذکر است شرکت مهستان هنر از سال 1380 با نام مرکز موسیقی فرهنگسرای بهبهانیان در بهبهان فعالیت داشته و از سال 86 و پس از ثبت شرکت، برنامه‌های فرهنگی متعددی از قبیل نشست‌های پژوهشی، بزرگداشت‌های ادبی و اجراهای موسیقی را برگزار کرده است.

بزرگداشت‌های شاعرانی از قبیل سعدی، حافظ و مولوی، بزرگداشت اساتید برجسته کشور مانند رضوی سروستانی و اسماعیل مهرتاش و برگزاری کنسرت حسین علیزاده و پژمان حدادی در بهبهان از جمله برنامه‌های اجرا شده این شرکت فرهنگی هنری در این شهرستان است.

دعوت از اساتید بزرگ موسیقی مانند محمدرضا لطفی و کلهر و اجرای یک برنامه پژوهشی در خصوص مکاتب آواز با حضور اساتیدی از جمله داود فیاضی، بهاره فیاضی، صارمی و رحیمی از برنامه‌های آینده «مهستان هنر» در بهبهان است.

همچنین کنسرت موسیقی گروه ارگان با آواز امیر منصور صفوت در روزهای 19، 20 و 21 مهر ماه سال جاری گام دیگر این شرکت و مدیرعامل آن در عرصه فرهنگی و هنری بهبهان است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول