اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه آبیک:

ابهت ابرقدرت‌ها در دفاع مقدس شکسته شد

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه آبیک گفت: ابهت ابرقدرت‌های دنیا با مقاومت ملت ایران و ایثارگری‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس شکسته شد.

ابهت ابرقدرت‌ها در دفاع مقدس شکسته شد

رضا اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی اعتقاد در برابر سلاح قرار گرفت، چراکه تمام ابرقدرت‌ها با تجهیز رژیم بعثی عراق به انواع سلاح‌ها، جنگ نابرابر را علیه ایران اسلامی تحمیل کردند.

وی افزود: مردم در طول هشت سال جنگ تحمیلی با داشتن ایمان، تقوا و نیز اعتقاد و ارتباط قلبی با امام راحل در برابر دشمن ایستادند و شالوده‌ای را بنیان‌گذاری کردند که در آینده برای بسیاری از کشورها الگو شود و این امر نیز تحقق یافت و امروز انقلاب اسلامی الگوی بسیاری از کشورهای مسلمان، مستضعف و ملت‌های مظلوم دنیا شده است.

 

این مسئول تصریح کرد: با توجه به فرمایشات بزرگان نظامی و سیاسی کشور و به ویژه مقام معظم رهبری در دوران جنگ تحمیلی خودکفایی نظامی آغاز شد و در صورت کمبود نیز با چند واسطه ابزاری مانند سیم خاردار به ایران وارد می‌شد، چراکه غرب اجازه نمی‌داد که از کشورهای دیگر از لحاظ نظامی پشتیبانی شویم.

فرمانده سپاه ناحیه آبیک بازدارندگی برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی، استقلال کشور در تمام زمینه‌ها، اتحاد و یکپارچگی و اتکا به خود را از دستاوردهای مهم دفاع مقدس برشمرد و افزود: امروز تمام آحاد جامعه باید با اجرای احکام الهی، تبعیت محض از ولایت فقیه نه یک گام جلوتر و نه یک گام عقب‌تر، حفظ بصیرت و ارتقای بینش و آگاهی و پیروی از راه شهدا در راستای پاسداشت خون و آرمان‌های شهدا گام‌های موثری بردارند.

اسفندیاری ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری حرکت انقلاب رو به جلو و حرکت دشمنان انقلاب اسلامی رو به عقب و در حال سقوط است، این در حالی است که جمهوری اسلامی هر روز پیشرفته‌تر می‌شود ولی دشمن روز به روز به ورطه هلاکت نزدیک می‌شود.

جوانان با ایمان راسخ‌تر در راستای حفظ انقلاب تلاش می‌کنند

 

فرمانده سپاه ناحیه آبیک در ادامه گفت‌وگو اظهار کرد: مقابله با جنگ سخت در دوران جنگ تحمیلی راحت‌تر و جهاد اصغر بود و راه بد و خوب به راحتی تشخیص داده می‌شد، میدان و بستر برای فدا کردن جان برای اسلام و انقلاب فراهم بود ولی امروز مقابله با جنگ نرم جهاد اکبر است و مقابله با شیطان مجسم شده در جامعه سخت‌تر است.

اسفندیاری افزود: گرچه امروز مؤمن، اعتقادی و حزب‌اللهی بودن به مراتب سخت‌تر از دوران‌های گذشته است ولی جوانان امروز با ایمان راسخ‌تر در راستای حفظ انقلاب تلاش کرده و جانفشانی می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به عصر ارتباطات و تغییر و تحولات موجود در جوامع مختلف و در نتیجه کسب اطلاعات، جوانان امروز توانمند هستند و به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اگر جنگی مانند جنگ تحمیلی در کشور اتفاق افتد، جوانان امروز بیشتر از جوانان دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی می‌کنند که بیانگر وجود جوانان متعهد و مؤمن در کشور است.

این مسئول اضافه کرد: امروز شاهد این موضوع هستیم که با اینکه جنگی در کار نیست ولی جوانانی هستند که برای گزینش به سپاه مراجعه کرده و بیان می‌کنند که نزدیک‌ترین مکان برای رسیدن به شهادت سپاه است و باید به وجود چنین جوانانی افتخار کرد.

تربیت فرزندان غیور برای دفاع مقدس کارساز بود

 

فرمانده سپاه ناحیه آبیک با اشاره به نقش مادران شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اذعان کرد: بانوان در تربیت انسان‌های مؤمن، متعهد و متدین در دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کردند، چرا که مهم‌ترین مسئله در پشت جبهه، مسئله تربیتی بود لذا بانوان امروز نیز باید در راستای تربیت صحیح و دینی نسل‌های امروز و آینده گام‌های مؤثری بردارند تا با تأسی از شهدای کربلا، سیره ائمه (ع) و شهدا بتوانند در مقابله با جنگ نرم موفق شوند و از توطئه‌ها، ترفندها و اهداف پلید دشمنان مصون بمانند.

اسفندیاری چفیه را برگرفته از اعتقادات و نماد دفاع مقدس و یاد بسیجیان ذکر و خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس از چفیه به عنوان سجاده، سفره، باند رزمندگان هنگام زخمی شدن و به عنوان پرده حجب و حیای رزمندگان هنگام قرائت ادعیه و گریه خالصانه استفاده می‌شد.

 

وی افزود: هرجا که خبری از بسیجی و مبارزه با ظلم و ستم هست، چفیه هم همان جاست انگار که چفیه پرچم سربازان امام زمان (عج) در سراسر جهان است.

فرمانده سپاه ناحیه آبیک بیان کرد: دفاع مقدس به این خاطر مقدس است که مبتنی بر اعتقادات و ایمان بود و رزمندگان برای دفاع از دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی جان خود را فدا کردند، لذا مردم باید قدردان خون شهدا و خانواده‌های معزز آنان و همچنین قدردان رشادت‌ها، از خود گذشتگی‌ها و جانفشانی‌های ایثارگران، آزادگان و جانبازان باشند تا حقشان پایمال نشود و شرمنده آنها نشویم.

اسفندیاری با تأکید بر اجرایی کردن راهبردها و راهکارهای مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولان افزود: ملت ایران ملتی با اصالت، ولایت‌مدار، بانجابت و باایمان هستند که یکی پس از دیگری مشکلات را پشت سر گذاشته‌اند و امروز نیز با توجه به اینکه مملکت صاحب دارد، می‌توانند از چالش‌ها، خطرات و مشکلات سخت عبور کنند و یقینا به پیروزی دست یابند.

وی از اجرای بیش از 135 برنامه از سوی سپاه ناحیه آبیک در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: اجرای مسابقات فرهنگی، شرکت در مراسم زیارت و ادعیه، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، اکران فیلم، نشست‌های سیاسی و بصیرتی، تور نمادین ایست و بازرسی، جشنوراه قرآنی، دیدار با رزمندگان، خاطره‌گویی رزمندگان در مدارس، ویزیت رایگان و اجرای مسابقات ورزشی از مهم‌ترین برنامه‌های سپاه و بسیج در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول