اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودسر:

132 رزمنده زن رودسری در دوران دفاع مقدس فعالیت می‌کردند

خبرگزاری فارس: فرماندار رودسر گفت: 132 رزمنده زن از رودسر فعالیت چشم‌گیری در دوران جنگ تحمیلی داشته‌اند.

132 رزمنده زن رودسری در دوران دفاع مقدس فعالیت می‌کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، رضا دوست‌جلالی رودسر در همایش زنان ایثارگر این شهرستان با گرامیداشت دهه کرامت و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: حدود 132 رزمنده زن رودسر در دوران هشت سال دفاع مقدس مانند مردان در جبهه‌ها حضور داشتند و از این کشور و انقلاب حمایت کردند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما پس از جنگ در مقابل شهدا عمل به تکلیف است، افزود: این تکلیف تبعیت از ولایت مطلقه فقیه است.

فرماندار رودسر، ادامه داد: در دوران جنگ ولی فقیه دستور می‌دادند که جبهه‌ها را پر کنید و مادران نیز با جان و دل اجازه می‌دادند فرزندانشان در جبهه‌ها حضور پیدا کنند و در این ایام نیز طبق تکلیفی که ولی فقیه بر عهده ما گذاشته‌اند حمایت از کالای ایرانی است.

وی نخریدن کالای خارجی را یک نوع مبارزه دانست و تصریح کرد: وظیفه مسئولان افزایش کیفیت کالای داخلی است.

این مسئول هفته دفاع مقدس را یادآور پاسداری از ارزش‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت:  تفکر بسیجی در طول هشت سال دفاع مقدس موجب پیروزی شد.

وی فرهنگ بسیجی را فرهنگ معنویت و غیرت خواند و بیان کرد: جلوه این فرهنگ در طول دفاع مقدس موجب شد تا یک وجب از خاک سرزمین ما به دست دشمن نیفتد.

دوست جلالی یادآور شد: ما این جنگ را راحت به دست نیاورده‌ایم تا به راحتی از دست بدهیم و دشمن در طول جنگ از تمام امکانات بهره‌مند بود در حالی که ما با خون شهدا از این کشور دفاع کردیم.

رئیس بازرسی سپاه رودسر نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: خواهرانی در این جمع حضور دارند که دوران جنگ جزو رزمندگان بسیجی بودند و دوران جنگ را بهتر درک می‌کنند.

علی سمیع‌پور افزود: با آغاز جنگ تحمیلی در 31 شهریور 59 بی‌تابی کسانی که می‌توانستند برای کمک به جبهه‌ها بروند آغاز شد و بنده جزو کسانی بودم که در سن 15 سالگی سعادت اعزام به جبهه‌ها را داشتم.

وی امدادهای غیبی را از خاطرات دوران جنگ ذکر کرد و یادآور شد: این امدادهای غیبی هر روز در جبهه‌ها اتفاق می‌افتاد و موجب شد تا رزمندگان بتوانند در این جنگ پیروز شوند.

ا‌نتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول