اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ارشد برنامه‌های ملی موسسه بین‌المللی تحقیقات برنج:

آسیا 90 درصد برنج دنیا را مصرف می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر ارشد برنامه‌های ملی موسسه بین‌المللی تحقیقات برنج به افزایش مصرف برنج در دنیا اشاره کرد و گفت: آسیا 90 درصد برنج دنیا را مصرف می‌کند.

آسیا 90 درصد برنج دنیا را مصرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جولیان لاپیتان عصر امروز در نخستین اجلاس کمیته مدیریت فنی مرکز منطقه‌ای تحقیقات و آموزش برنج کشورهای آسیای میانه و غربی اظهار کرد: تولید برنج مناسب با رشد جمعیت نیازمند دستاوردهای بزرگ تحقیقاتی است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش تولید برنج باید با رشد جمعیت برابری کند، افزود: مصرف برنج در جهان با توجه به رشد جمعیت افزایش دارد.

لاپیتان قاره آسیا را مصرف‌کننده 90 درصد برنج دنیا خواند و تصریح کرد: تولید بیش از 100 میلیون تن برنج تا سال 2035 باید در جهان افزایش یابد.

مدیر ارشد برنامه‌های ملی موسسه بین‌المللی تحقیقات برنج با اشاره به راهبردهای ترسیم شده برای افزایش تولید برنج در جهان خاطرنشان کرد: مشکلاتی در بازده تولید در هکتار وجود دارد.

وی بهبود تولید همراه با شناسایی گونه‌های جدید ژنتیکی برنج را تاثیرگذار دانست و بیان کرد: پیش‌بینی‌های بسیاری مبنی بر افزایش دما و بالا آمدن آب دریاها وجود دارد و این امر خشکسالی را افزایش می‌دهد.

لاپیتان با بیان اینکه سالانه 20 توفان به طرف فیلیپین حرکت می‌کند، اذعان کرد: بالا آمدن سطح آب دریاها در تولید برنج تاثیر می‌گذارد و خطرهای آب و هوایی تولید این محصول را تهدید می‌کند.

مدیر ارشد برنامه‌های ملی موسسه بین‌المللی تحقیقات برنج بر افزایش تولید سالانه 8 میلیون تن برنج در جهان تاکید کرد و گفت: افزایش تولید برنج با ایجاد تکنولوژی ثبات پیدا می‌کند.

وی شناسایی و تولید واریته‌های جدید برنج در افزایش محصول را مهم عنوان کرد و یادآور شد: واریته‌های نیازمند به آب کمتر باید شناسایی شود.

لاپیتان به افزایش سن کشاورزان در مناطق مختلف جهان اشاره کرد و افزود: بسیاری از جوانان علاقه‌ای به فعالیت‌های کشاورزی ندارند.

مدیر ارشد برنامه‌های ملی موسسه بین‌المللی تحقیقات برنج با تاکید بر استفاده از ابزار مدرن در تولید برنج اظهار کرد: تحقیقات بسیار گسترده در زمینه افزایش تولید برنج در تمام کشورها باید انجام شود.

بیشتر فقرای جهان برنج‌خور هستند

وی خواستار ایجاد مکانیسم‌هایی برای ثبات در کشاورزی شد و تصریح کرد: بیشتر فقرای جهان برنج‌خور هستند.

لاپیتان موسسه تحقیقات برنج کشور در گیلان را تبلور مشارکت کشورهای عضو دانست و بیان کرد: مصرف برنج در 30 سال اخیر در جهان سه برابر شده است.

مدیر ارشد برنامه‌های ملی موسسه بین‌المللی تحقیقات برنج مصرف سرانه برنج در ایران را 39 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: تغییر آب و هوایی در تولید برنج آسیا تاثیرگذار است.

وی تقاضای برنج آسیا در سال 2035 را 16.5 میلیون تن دانست و خاطرنشان کرد: تغییر آب و هوایی کره زمین مشکلات بسیاری برای سیستم‌های تولید ایجاد کرده است.

لاپیتان آموزش به کشاورزان را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: کشورها برای افزایش تولید برنج نیاز به دستاوردهای علمی دیگر کشورها دارند.

مدیر ارشد برنامه‌های ملی موسسه بین‌المللی تحقیقات برنج مدیریت ویژه برای تغذیه را مهم برشمرد و اذعان کرد: ارتقای سیستم آبیاری برای بالا بردن راندمان کشت تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای غرب آسیا تکنولوژی لازم برای افزایش تولید برنج را ندارند، اظهار کرد: موسسه تحقیقات برنج ایران دانش تولید این محصول را در منطقه ترویج می‌دهد.

لاپیتان یکپارچه‌سازی تولید برنج در کشورها را از ماموریت‌های موسسه تحقیقات برنج ایران عنوان کرد و افزود: استفاده از پیشرفت‌های کشورهای منطقه موجب افزایش کیفیت محصول برنج می‌شود.

مدیر ارشد برنامه‌های ملی موسسه بین‌المللی تحقیقات برنج با تاکید بر کشف ژن‌های جدید برای تولید برنج پر محصول و با کیفیت گفت: ایجاد شبکه‌سازی برای توسعه علم کشاورزی موثر است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول