اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان خبر داد

اجرای طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی غیرمجاز در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان از اجرای طرح ساماندهی و مقابله با مسافربرهای شخصی غیرمجاز خبر داد.

اجرای طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی غیرمجاز در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسین شعبانی بعد از ظهر امروز در کارگروه رسانه و تبلیغات ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان اظهار داشت: این تصمیم در کمیسیون پیشگیری از تخلفات رانندگی ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان که 15 مدیر دستگاه اجرایی استان عضو آن هستند، به منظور کنترل و کاهش تصادفات گرفته شده است.

وی تصریح کرد: به علت افزایش قیمت بنزین و بیکاری جامعه هم‌اکنون تعداد مسافربرهای شخصی در مرکز استان و شهرستان گنبدکاووس به عنوان دومین شهر بزرگ استان افزایش یافته است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان گفت: اگر چه در سال 1388 این طرح در سطح استان اجرا و به پایان رسیده بود ولی برای به‌روز کردن و ساماندهی مجدد نیاز است این طرح در این دو شهرستان به اجرا درآید.

شعبانی با بیان اینکه هم‌اکنون افرادی زیادی به صورت ناشناس که برای در هیچ ارگانی شناخته نیستند اقدام به جابه‌جایی مسافران می‎کنند خاطر نشان کرد: این طرح به منظور ساماندهی و شناسنامه‎دار کردن این مسافربرها در سه مرحله به اجرا درخواهد آمد.

وی ادامه داد: در مرحله اول به خودروهایی که دارای پلاک 59 و 69 هستند مجوز مسافرکشی داده می‎شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان اضافه کرد: در مرحله دوم به خودروهایی که دارای پلاک 59 و 69 هستند و تخلفات رانندگی مانند سن کمتر از 18 سال، دودی نبودن شیشه خودرو و ... هستند مجوز داده می‎شود.

شعبانی تاکید کرد: در مرحله سوم مالکان این خودروها باید زیرمجموعه تشکلی اعم از تعاونی مسافربری، آژانس تلفنی یا زیر ‎پوشش تاکسیرانی و ... باشند تا امکان شناسایی آنان فراهم شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در دو شهرستان بزرگ استان مانند گرگان و گنبدکاووس به اجرا درخواهد آمد اذعان کرد: اجرای این طرح مانع از بسیاری انحرافات اخلاقی و اجتماعی در سطح جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی خواهان اجرای این طرح است تصریح کرد: برخی از مسئولان معتقد هستند چون این طرح در سه سال پیش در سطح استان به اجرا درآمد هم‌اکنون نیاز به ساماندهی مجدد آن نیست.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان گفت: قصد داریم با پیگیری اهداف این طرح در کارگروه کنترل و کاهش تصادفات و جرایم رانندگی ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان که 12 دستگاه اجرایی استان عضو آن هستند طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی غیرمجاز را اجرا کنیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول