اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به نبود کشتارگاه

عرضه دام زنده در‌ نرماشیر ساماندهی می‌شود‌

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت‌: با توجه به نبود کشتارگاه از آن جا که مردم ‌شهرستان بخشی از گوشت قرمز مورد نیاز خود را از طریق خرید دام زنده تأمین می‌کنند، ساماندهی این امر بسیار مهم است.

عرضه دام زنده در‌ نرماشیر ساماندهی می‌شود‌

عباس سرحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: از آن جا که مردم ‌شهرستان نرماشیر بخشی از گوشت قرمز مورد نیاز خود را از طریق خرید دام زنده تأمین می‌کنند، ساماندهی این امر بسیار مهم است و می‌تواند در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و عدم اطمینان از حصول سلامتی دام‌، سلامت افراد را تهدید کند.

وی تصریح کرد‌: ‌با توجه به اهمیت موضوع شبکه دامپزشکی ساماندهی عرضه دام زنده را با جدیت پیگیری کرده و براساس پیگیری‌های شبکه دامپزشکی در شورای بهداشتی شهرستان مقرر شد که شهرداری با اختصاص مکانی به عرضه دام زنده و اخذ مجوزهای لازم از نهادهای نظارتی مربوطه این کار را به سرانجام برساند.

سرحدی ابراز داشت: با توجه به عدم وجود کشتارگاه در شهرستان و بافت روستایی تمایل مردم بیشتر به سمت خرید دام زنده است که این مهم وظیفه دامپزشکی را خطیرتر می‌سازد.

وی با بیان اینکه بازرسی قبل از کشتار از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: با راه‌اندازی میدان عرضه دام زنده این امکان برای شبکه دامپزشکی فراهم می‌شود که دام‌ها قبل از عرضه مورد بازرسی کارشناسان دامپزشکی قرار گیرند تا در صورت وجود هرگونه مشکلی از عرضه آنها جلوگیری شود.

سرحدی با بیان اینکه شبکه دامپزشکی نرماشیر آمادگی بازرسی دام‌های خریداری شده توسط مردم را از نظر سلامتی دارد، گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به شبکه دامپزشکی از سلامت گوشت دام ذبح شده اطمینان حاصل کنند که این مهم با بازرسی گوشت توسط کارشناسان شبکه صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول