اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تجاری سازی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

400 اختراع کشور به سمت تجاری‌سازی هدایت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تجاری سازی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر هدایت ایده‌های نخبگان به سمت تجاری سازی گفت: در حال حاضر 400 اختراع در سطح کشور به سمت تجاری‌‌سازی هدایت شده است.

400 اختراع کشور به سمت تجاری‌سازی هدایت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدجواد قاسمی در نشست آشنایی مخترعان و نخبگان استان یزد با اهداف و برنامه‌های معاونت فناوری ریاست جمهوری در زمینه تجاری سازی اختراعات ضمن تجلیل از تلاش‌های بنیاد نخبگان یزد و پارک علم و فناوری یزد در امر تجاری سازی اظهار داشت: بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری باید با یک برنامه‌ریزی مشترک در زمینه تجاری سازی همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه در کشور بیش از 400 اختراع به سمت صنعت و تولید کشور در حال بهره‌گیری است، تاکید کرد: حوزه تجاری سازی معاونت علمی و فناوری در زمینه به کارگیری دانش در صنعت برنامه‌های مطلوبی را اجرا خواهد کرد.

قاسمی افزود: توسعه فناوری و تجاری سازی یک فرآینده پیچیده است که این فرآیند نیازمند توسعه و گستره علمی، فضای تکنولو‍ژی و فناوری و فضای کسب و کار است که با داشتن این زیرساخت‌ها می‌توان از خلاقیت علمی نخبگان بهره‌مند شد.

وی راه‌اندازی مراکز رشد کسب و کار شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صندوق سرمایه‌گذاری را برای تسریع در تجاری سازی ضروری دانست و افزود: در زمینه رشد اختراعات و نخبه‌پروری، کشور جایگاه مطلوبی در منطقه دارد اما نیازمند برنامه‌های اساسی مسئولان نیز هستیم.

قاسمی همچنین از اختصاص 65 میلیارد تومان به پارک‌های علم و فناوری کشور خبر داد.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک‌ساله بنیاد نخبگان استان یزد اظهار داشت: استان یزد به لحاظ تجاری سازی اختراعات در کشور جایگاه مطلوبی دارد اما با توجه به متولی بودن دولت در امر تجاری سازی، مشکلاتی در این مسیر پیش می‌آید.

حبیب زارع افزود: نخبگان یزدی تاکنون در زمینه فولاد، نساجی، کاشی و سرامیک همکاری خوبی با بخش صنعت داشته‌اند.

وی عنوان کرد: با تعامل سرمایه‌گذار، صنعتگر و مخترع، ستادها و کانون‌هایی در ارتباط با دانشگاه و صنعت در امر تجاری سازی ایجاد شده است.

زارع خاطرنشان کرد: در سالی که به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده، امید می‌رود دانش و صنعت تعامل خوبی با هم داشته باشند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول