اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ‌کرمان:

30 ‌نفر به مسابقات کشوری مهارت راه یافتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: 30 نفر در استان کرمان در قالب 26 رشته در پروژه‌های عملی موفق به کسب امتیاز و راهیابی به المپیاد کشوری مهارت شدند.

30 ‌نفر به مسابقات کشوری مهارت راه یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابراهیمی‌نژاد‌‌ پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش‌ فنی و حرفه‌ای از آموزش‌هایی هستند که با مشکلات روز جامعه در ارتباط قرار دارند و رسانه‌ها باید کمک کنند تا آگاهی‌های لازم به جامعه ارائه شود.

وی افزود: آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای را برای توسعه کارهای فنی و رفع نیازها و ایجاد اشتغال انجام می‌دهیم، اما هنوز برخی مردم از آنها اطلاع ندارند.

ابراهیمی‌نژاد با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی‌ مسابقات ملی مهارت ‌ابراز داشت: این مسابقات ‌با شرکت 618 نفر برگزار شد که از این تعداد 193 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی ‌عنوان کرد: ‌در پایان ‌این المپیاد 30 نفر در استان کرمان در قالب 26 رشته در پروژه‌های عملی موفق به کسب امتیاز و راهیابی به مرحله کشوری می‌شوند و در صورت کسب مقام در کشور به المپیاد جهانی‌ مهارت در کشور آلمان اعزام می‌شوند.

ابراهیمی‌نژاد با اشاره به اینکه طی هفته دولت در شهرک صنعتی شماره یک کرمان سه رشته جدید شامل دریبال «سازه‌های خشک»، سنگ‌های قیمتی و انرژی خورشیدی، افتتاح شد که بسیار لازم برای استان و کشور هستند.

مدیرکل آموزش ‌فنی و حرفه‌ای استان کرمان تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان همچنین در جشنواره شهید رجایی استان رتبه برتر را در بین 97 دستگاه به خود اختصاص داد که این رتبه به دلیل تلاش همکاران و دقت در تحولات اداری‌ کسب شده است.

ابراهیمی‌نژاد افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را نه تنها در شهرستان‌ها بلکه در بخش‌ها و دهستان‌ها نیز آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: در این‌ طرح ابتکاری با کمک گرفتن از شوراهای شهر و روستا، فرمانداران، ائمه جمعه و بخشداران و بدون کمک خاص دولتی آموزش‌هایی را آغاز کرده و تجهیزات و مربی نیز در اختیار آنها قرار داده‌ایم.

ابراهیمی‌نژاد عنوان کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان در اجلاس نماز در کرمانشاه نیز به عنوان سازمان برتر در این زمینه حضور داشت که به غیر از کرمان سازمان فنی و حرفه‌ای زنجان هم رتبه برتر را در رابطه با نماز در کل کشور کسب کرد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر در شهرستان‌های انار، رابر، ارزوئیه، نرماشیر و فهرج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آغاز شده است.

ابراهیمی‌نژاد‌ بیان کرد: به زودی در بخش‌های شهداد، گلباف، بیاض، گلزار و نگین کویر نیز بزودی این آموزش‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ‌هر سال حدود 5 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آموزشی هزینه می‌شود، گفت: ‌از این پس بخشی از تجهیزات به شهرستا‌ن‌ها و دهستان‌ها اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول