اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان:

برترین‌های مسابقات مهارت حق‌التدریسی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: شرکت کنندگانی که در مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت مقام کسب کنند‌ به عنوان مربی حق‌التدریس در رشته‌ خود به کار گرفته می‌شوند.

برترین‌های مسابقات مهارت حق‌التدریسی فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سال‌ها پیش‌، وقتی جوانان مستعد و صاحب علم و دانش کشورمان را می‌دیدیم که با مدال‌های رنگین در رشته‌های ریاضی‌، فیزیک‌، شیمی و ... به سالن انتظار فرودگاه می‌آمدند و با افتخار تا منزلشان هدایت می‌شدند‌، این سئوال پیش می‌آمد که حرفه‌گرایان و اهالی عمل جایگاهشان کجا است.

حرفه‌هایی که آن روزها به صورت عادت و روزمرگی درآمده بودند‌، حرفه‌هایی مثل آشپزی‌، تعمیر اتومبیل‌، استفاده از اینترنت‌، نجاری‌، درودگری و ... هستند.

این سئوال باقی بود تا سال 1379 که جوانان آمدند و از رشته‌هایی مانند خیاطی و قالیبافی گرفته تا رشته‌های مدرنی مثل فناوری اطلاعات و ... خود را مورد آزمایش قرار دادند‌ از آن پس همه ساله این مسابقات به منظور گسترش و توسعه آن در همه جای کشور در سه مقطع شهرستانی‌، استانی و ملی برگزار می شود.

هم اکنون مسابقات ملی مهارت موجب انگیزه مضاعف برای کسانی شده که مسیر آکادمیک را برای ترقی و رشد زندگی خود انتخاب نکرده‌اند‌ و این سبب شد تا آنهایی که اهل عمل هستند و امور جاری جامعه نیازمند توانایی‌های آنهاست به حرفه و شغل خود بیشتر علاقمند شوند.

بدین ترتیب جوانان علاقمند و مستعدی که بسیاری از آنها جویای کار و حرفه بودند‌، ‌وارد حوزه مهارت آموزشی شدند و در رقابتی جانانه تمام توان‌، هوش و علم خود را به شکل عملی ارائه دادند.

امروز مراسم تقدیر از 30 برگزیده مسابقات ملی مهارت استان کرمان برگزار شد تا این رقابت تمام عیار علاوه بر اینکه زمینه انتخاب برگزیدگان مهارت را برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی فراهم می‌سازد‌، کارآیی‌، درایت و توان جوان ایرانی را نشان دهد.

مهدی ابراهیمی‌نژاد‌ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان در این مراسم با اشاره به اینکه مقطع شهرستانی سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت روزهای هفتم و هشتم خرداد ماه با حضور 618 شرکت کننده در 29 رشته فنی در تمام‌ مراکز استان برگزار شد‌، اظهار داشت: سرانجام از بین این شرکت کنندگان 193 نفر برای ورود به مرحله استانی انتخاب شدند.

وی گفت: در نهایت پس از برگزاری مرحله استانی مسابقات 30 شرکت کننده از 25 رشته‌ به مرحله کشوری این مسابقات که مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود، راه یافتند.

ابراهیمی‌نژاد همچنین خبر خوشی به این شرکت کنندگان داد و افزود: این شرکت کنندگان در صورتی که در مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت مقام کسب کنند‌ به عنوان مربی حق‌التدریس در رشته ‌خود به کار گرفته می‌شوند.

وی با بیان اهمیت آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال و مهار بحران بیکاری در جامعه خاطرنشان کرد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب‌دهی به فرآیند تولید امری حیاتی است، زیرا سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلااستفاده مانده و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد‌.

به گزارش فارس، این دوره از مسابقات که تجربه برگزاری دوازدهمین دوره پیشین را به منظور اجرای بهینه در اختیار داشت، باز هم نشان داد که مسابقات ملی مهارت جایگاه بسیار خوبی برای شناسایی‌، کشف نخبگان مهارت و جوانان مستعد است.

در این مراسم از 30 برگزیده مرحله‌ استانی سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت‌ در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای کرمان ‌تجلیل شد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول