اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سوم خردادماه

نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: به مناسبت سوم خردادماه نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه امروز به بهره‌برداری رسید.

نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه به بهره‌برداری رسید

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مدیر عامل شرکت تولید برق گناوه مپنا صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه به ظرفیت نامی 162 مگاوات امروز به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با شبکه سراسری سنکرون شد.

شاپور مظفری‌گودرزی افزود: این نیروگاه از مصوبات هیئت وزیران در دو سفر استانی بوشهر بوده و بر همین اساس احداث این نیروگاه در قالب قرارداد سرمایه‌گذاری، از طرف وزارت نیرو به شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه شامل یک بلوک سیکل ترکیبی مشتمل بر دو واحد گازی 162 مگاواتی و یک واحد بخار 160 مگاواتی از محصولات گروه مپنا جمعا به ظرفیت 484 مگاوات در شهرستان بندر گناوه واقع شده است.

مدیر عامل شرکت تولید برق گناوه مپنا تصریح کرد: قرارداد این نیروگاه با شرکت توانیر به عنوان سرمایه‌پذیر بر مبنای خرید تضمینی برق با شرکت تولید برق گناوه مپنا منعقد شده و این شرکت به عنوان سرمایه‌گذار خصوصی، تمام مسئولیت‌های مربوط به تامین مالی، احداث و بهره‌‌برداری از نیروگاه را عهده‌دار است.

مظفری بیان کرد:‌ گروه مپنا این موفقیت را به حماسه‌سازان دفاع مقدس تقدیم کرده و در سال حمایت از تولید ملی با افتخار راه‌اندازی این نیروگاه به دست توانمند جوانان این مرز و بوم را به ملت بزرگوار ایران تبریک می‌گوید.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول