اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه مدیریت فنی راه و شهرسازی همدان:

احداث 4 بیمارستان در همدان در دست اجراست

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه مدیریت فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: چهار بیمارستان با مجموع 544 تخت و با بیش از 59 هزار متر مربع زیربنا در سطح استان همدان در دست اجراست.

احداث 4 بیمارستان در همدان در دست اجراست

حبیب نادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پروژه‌های بیمارستانی در دست اجرای حوزه مدیریت فنی و اجرایی اظهار داشت: از جمله پروژه‌های در دست اجرا چهار بیمارستان با مجموع 544 تخت و با بیش از 59 هزار متر مربع زیربنا در سطح استان همدان است.

وی افزود: در مجموع اعتبارات هزینه شده برای ساخت بیمارستان‌ها تاکنون 20 میلیارد تومان بوده و حدود 84 میلیارد تومان دیگر نیز مورد نیاز است.

سرپرست حوزه مدیریت فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی همدان تصریح کرد: از جمله این بیمارستان‌ها، بیمارستان 220 تختخوابی اکباتان با 21 هزار متر مربع زیربناست و عملیات اجرایی ساختمان اصلی آن در حال انجام است که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه اعتبار سال گذشته بیمارستان اکباتان 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده و تنها 1.5 میلیارد تومان اختصاص یافته است، عنوان کرد: تاکنون 8.5 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن نیز 42 میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است.

نادیان اضافه کرد: از جمله مشکلاتی که در زمینه اجرای پروژه بیمارستان اکباتان وجود دارد مشکل زمین است که باید برای ساخت و ساز ساختمان‌های الحاقی بیمارستان فعلی تخلیه و تخریب شود و زمین در اختیار داشته باشیم که دانشگاه علوم پزشکی این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی ابراز داشت:‌ از دیگر پروژه‌های در دست اجرا بیمارستان 160 تختخوابی نهاوند با 13 هزار متر مربع زیربناست که از پیشرفت فیزیکی 44.5 درصدی برخوردار است.

سرپرست حوزه مدیریت فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی همدان یادآور شد: بیمارستان 160 تختخوابی نهاوند جزو طرح مهر ماندگار است که تاکنون 4 میلیارد و 400 میلیون تومان برای عملیات اجرایی آن هزینه شده و 18 میلیارد تومان دیگر اعتبار مورد نیاز است که در صورت تأمین اعتبار خرداد 92 و تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در رابطه با بیمارستان نهاوند نیز مشکل اجرایی وجود ندارد به جز آزادسازی معابر ورودی بیمارستان که شهرداری در حال پیگیری آن است.

نادیان با اشاره به بیمارستان 100 تختخوابی تویسرکان اظهار داشت: بیمارستان تویسرکان نیز با 16 هزار و 900 متر مربع زیربنا در حال اجرا و پیگیری است.

وی با بیان اینکه بیمارستان تویسرکان نیز صرفاً کمبود اعتبار دارد، عنوان کرد: در حالی که معارض این پروژه رفع و پروانه ساختمانی آن نیز صادر شده است و پروژه از سال 87 شروع شده دارای 30 درصد پیشرفت فیزیکی است.

سرپرست حوزه مدیریت فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: برای بیمارستان بهار نیز 5.5 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده و 10 میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است در حالی که اعتبار سال گذشته آن یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان بوده و یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان تخصیص داده‌اند.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های حوزه فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی افزود: بیمارستان 64 تختخوابی بهار با 8 هزار متر مربع زیربنا از دیگر پروژه‌های در دست اجراست که از 25 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

نادیان گفت:‌ اعتبار هزینه شده برای بیمارستان بهار یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان بوده و 8 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل نیاز دارد.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه ساختمان اصلی بیمارستان بهار در دست اجراست، خاطرنشان کرد: مشکلی که در راستای عملیات اجرایی بیمارستان بهار وجود دارد کمبود زمین است که در این راستا جلساتی با علوم پزشکی، شهرداری و فرمانداری تشکیل شده تا زمین لازم برای احداث ساختمان‌های جنبی، ساختمان پزشکان و... در اختیار ما قرار دهند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول