اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر خواستار شد

مبارزه جدی با پدیده «زیر‌میزی» در بیمارستان‌های شوشتر

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر خواستار مبارزه با پدیده گرفتن وجوهی به نام «زیر‌میزی» از طرف پزشکان جراح در شوشتر شد.

مبارزه جدی با پدیده «زیر‌میزی» در بیمارستان‌های شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر حمید سالم پور پیش از ظهر امروز در جلسه مشترکی که با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان شوشتر در محل شورای اسلامی شهر تشکیل شده بود، اظهار داشت: به کرات مشاهده می‌شود که پزشکان متخصص و جراحان در سطح شهرستان شوشتر در ازای عمل جراحی وجوهی تحت عنوان زیر میزی دریافت می‌کنند که براساس اطلاعات کسب شده اخذ این وجوه غیر‌قانونی است و باید با چنین اموری برخورد جدی شود.

وی با اشاره به اینکه شکایات زیادی از جامعه پزشکی به مراجع قضایی  می‌شود، افزود: در مدت پنج سال گذشته 11 هزار شکایت از پزشکان به دستگاه قضایی کشور رسیده است که از این میزان پرونده 45 درصد منجر به محکومیت پزشکان شده است و قطعا تعداد شاکیان از تعداد پرونده های تشکیل شده بسیار بیشتر است.

سالم‌پور افزود: در برخی از فضاهای درمانی در شوشتر نظارت دقیقی بر شیفت‌بندی و پزشکان شیفت وجود ندارد و باید در این‌باره دقت‌نظر بیشتری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر خاطر‌نشان کرد: شوشتر و شهرهای مجاور از نداشتن MRI  رنج می‌برند و این کمبود امکانات باعث شده است تا بیماران با نوبت چند هفته‌ای به مرکز استان مراجعه کنند که می‌توان این مشکل را با حمایت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی برطرف کرد.

سالم‌پور تأکید کرد: سالیانه بین 25 تا 30 میلیون نفر در کشور به اورژانس‌های بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند که این آمار تقریبا 45 تا 48 درصد جمعیت کل ایران است.

وی با اشاره به اینکه اورژانس‌های شهرستان شوشتر باید مجهز‌تر شود، افزود: وزیر بهداشت در سال‌های گذشته اخطاری به همه اورژانس‌های کشور داده بود که در مدت چهار ماه مشکلات در اورژانس‌ها برطرف شود ولی ترتیب اثری در این باره مشاهده نشد.

سالم‌پور با تشکر از زحمات رئیس شبکه بهداشت و درمان شوشتر گفت: با حضور جواد شریعتی به عنوان رئیس شبکه بهداشت و درمان شوشتر تحولات بسیار زیادی در سطح شبکه بهداشت و درمان اتفاق افتاده است و انتقادهای انجام شده تنها در راستای بهبود وضعیت موجود است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول