اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن منهای 52 کیلوگرم

ووشوکار قمی نایب قهرمان جهان شد

خبرگزاری فارس: ووشوکار قمی با کسب عنوان نایب قهرمانی و نشان نقره به کار خود در مسابقات ووشو جوانان جهان پایان داد.

ووشوکار قمی نایب قهرمان جهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ووشوکار قمی با کسب برتری در جدال نزدیک و نفس‌گیر برابر حریفی از کره جنوبی موفق به کسب جواز حضور در دیدار نهایی مسابقات جهانی ووشو شد تا شانس خود را برای کسب مدال طلای این رقابت‌ها آزمایش کند اما در این راه توفیقی نداشت و در نهایت به مدال نقره پیکارهای جوانان جهان بسنده کرد.

مسابقات ووشو قهرمانی جهان در رده سنی جوانان هر دو بخش دختران و پسران از روز پنجشنبه سی‌ام شهریور ماه آغاز شد و یکشنبه شب در حالی پایان یافت که طی آن 400 نفر از برترین‌های جهان در اوزان مختلف رشته‌های ساندا و تالو با یکدیگر پیکار کردند.

بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی ووشو، کشور ماکائو میزبانی مسابقات ووشو قهرمانی جهان در رده سنی جوانان دختر و پسر را بر عهده داشت و تیمی کامل از کشورمان نیز برای کسب موفقیت به این پیکارها اعزام شده که یکی از اعضای آن امیر نجفی‌پور ووشوکار قمی بود.

در ترکیب تیم ملی ووشو جوانان کشورمان اعزامی به پیکارهای قهرمانی جهان در ماکائو نجفی‌پور در وزن منهای 52 کیلوگرم مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان بعد از موفقیت در راهیابی به جمع چهار ووشوکار برتر حاضر در مرحله نیمه، با کسب برتری در این مرحله و صعود به دیدار فینال، ووشو قم را برای نخستین بار به مدال جهانی رساند.

این ووشوکار ارزنده که نبوغ و استعداد بالقوه خود در این رشته ورزشی را در مسابقات قهرمانی جهان به خوبی نشان داد، در پیکارهای وزن منهای 52 کیلوگرم پیکارهای ووشو قهرمانی جوانان جهان حریفانی از ترکمنستان، چین تایپه و کره جنوبی را شکست داد و فینالیست شد.

نجفی‌پور بر اساس قرعه‌کشی انجام شده در دور نخست رقابت‌های این وزن برابر حریفی از کشور ترکمنستان به میدان رفت و موفق شد حریف خود را در دو راند متوالی با شکست مواجه کرده و برنده این دیدار لقب بگیرد و به مرحله دوم برود.

حریف بعدی امیر نجفی‌پور در مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان از کشور چین تایپه بود و ووشوکار آینده‌دار قمی در این دیدار نیز توانست نتیجه را از آن خود کرده و با کسب دومین برد متوالی راهی مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها شود.

رقیب ووشوکار کشورمان در مرحله نیمه نهایی، ووشوکاری از کشور کره جنوبی بود و نجفی‌پور با کسب برتری در مقابل حریف کره‌ای برای نخستین بار ووشو قم را در فینال یک رقابت معتبر جهانی صاحب نماینده کرد.

امیر نجفی‌پور در مسابقه نهایی وزن منهای 52 کیلوگرم مسابقات ووشو قهرمانی رده سنی جوانان جهان یکشنبه شب به مصاف ووشوکاری از کشور مصر رفت و در حالی که در جریان مسابقه با مشکل آسیب‌دیدگی نیز مواجه شد نتیجه را واگذار کرد و در نهایت به مدال نقره قناعت کرد.

در پایان چهارمین دوره رقابت‌های جهانی ووشو در کشور ماکائو، تیم ووشوی کشورمان نایب قهرمان جوانان جهان شد، در حالی که تیم ووشوی جوانان کشورمان با کسب چهار مدال طلا، سه نقره و پنج برنز نایب قهرمانی رقابت‌های جوانان جهان را کسب کرد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول