به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، محمدرضا دشتی اردکانی بعدازظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: هماکنون تمام استعلامات در دفاتر اسناد رسمی کشور در راستای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه به صورت الکترونیکی انجام میشود.
وی گفت: اجرای این طرح ضمن صرفهجویی در وقت ارباب رجوع و تسهیل در امر خدمترسانی موجب رضایتمندی ارباب رجوع شده است.
این مقام مسئول گفت: به منظور شفافسازی و درستی معاملات هماکنون تمام دریافتهای دستی در دفاتر اسناد رسمی ممنوع شده و هزینههای دریافتی از ارباب رجوع بابت هزینههای ثبتی و غیره از طریق سیستم الکترونیکی بانکها مستقر در دفاتر اسناد رسمی انجام میشود.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران افزود: با توجه به راهاندازی سیستم الکترونیکی آنلاین توسط IT سازمان ثبت اسناد و املاک و اتصال دفاتر به این سیستم تمام امور و کارهای انجام شده در دفاتر به صورت آنی و آنلاین توسط مسئولان ذیربط رصد شده و نظارت لازم بر روند امور از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جریان است.
وی با اشاره به قانون پولشویی، اجرای الکترونیکی این خدمات را یک گام به جلو و امتیاز مثبت برای خدمت مطلوب و سالمسازی محیط اداری برشمرد.
اردکانی افزود: امروز با افتخار اعلام میکنیم که هیچ دفتری در کشور به صورت دستی هزینه ثبتی و غیره را دریافت نمیکند و این سازمان نخستین سازمان خدماتی است که تمام امور از جمله دریافت و پرداختیهای لازم الکترونیکی انجام میشود.
وی گفت: کمکهای جنسی این سازمان به مناطق زلزلهزده در قالب سه کامیون ارسال و امروز نیز با کمک نقدی سردفتران و دفتریاران کشور ساخت مدرسه برای دانشآموزان روستایی زلزلهزده قلندر اهر آغاز شد.
انتهای پیام/و20/ف4004