اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار مازندران:

شهدا اسناد معتبر جنایت امپریالیزم جهانی هستند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: شهدا اسناد معتبر جنایت امپریالیزم جهانی و صهیونیزم بین‌الملل هستند.

شهدا اسناد معتبر جنایت امپریالیزم جهانی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سید عیسی هاشمی عصر امروز در یادواره 7 شهید گلگون کفن روستای سرخ گریوه از توابع بخش یانه‌سر و کوهستانی بهشهر، در جمع مردم ولایتمدار این روستا و روستاهای همجوار، اظهار داشت: سرزمین کهن ایران ویژگی‌های قابل توجهی دارد و برکت و معنویت به واسطه وجود شهدای عزیز در جای جای آن به چشم می‌خورد.

وی افزود: استعمار نو با ویژگی‌های خصمانه و سلطه‌طلبانه خود چشم طمع به کشور ما داشت و اعتبار ذهنی و تحلیل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود را با عنوان منحط شاهنشاهی که از بی‌عرضه‌ترین شاهنشاهی‌هایی بود که کشور به چشم خود می‌دید؛  افرادی را روی کار آورد که به نام سرسپردگی به حکومت‌های غربی و در رأس آن آمریکای جنایتکار، خود و منافع کشور را در اختیارشان قرار می‌دادند تا به خیال اقتدار سیاسی و اقتصادی آنها چند صباحی بیشتر بر مسند حکومت بنشینند.

هاشمی تصریح کرد: استعمار پیر هم سالیان دراز رژیم‌های متعددی را با سیاست‌های خبیثانه خود و اصولاً بیشتر پادشاهان ضعیف عنصر و سست فکر را با حیله و مکاری روی کار آورد اما سرانجام  به لطف خدا و رهبری‌های پیامبرگونه امام خمینی(ره) انقلابی شکل گرفت که پایه‌های ظلم را ویران و پوزه‌های حیوان صفتان را به خاک مالید.

معاون عمرانی استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های سوق‌الجیشی و معنوی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی از موقعیت استراتژیک و خاصی در شمال و جنوب و شرق و غرب کشور برخوردار است همچنین از یک ایدئولوژی قوی، به روز و الهی به نام تشیع در طول تاریخ برخوردار است.

وی در ادامه گفت: وجود نیروهای متفکر و خلاق و آگاهی‌مدار و دانشمند که اگر بخواهند و اراده کنند می‌توانند پیچیده‌ترین علوم را در مدت کم به دست آورند، از دیگر ویژگی‌ها و استعدادهای ایرانی مسلمان شیعه است.

هاشمی به طور مثال به نقش‌آفرینی مازندرانی‌ها در کنکور سراسری و المپیک 2012 لندن اشاره و خاطرنشان کرد: مازندرانی‌ها نباید خود را دست کم بگیرند زیرا زمانی از دل همین روستاهای کوچک افرادی بزرگ در خط جهاد و شهادت قرار گرفتند و امروز در عرصه‌های مختلف زبانزد هستند.

معاون استاندار مازندران، شهدا را سند حقانیت نظام دانست و تصریح کرد: شهدا اسناد معتبر جنایت امپریالیزم جهانی و صهیونیزم بین‌الملل است و رهبر فرزانه‌ای به نام امام خمینی(ره) داشتند که با تفکر ناب خود انقلاب را به پیروزی رساند و اکنون ادامه آن راه را با حضور نایب ایشان حضرت امام خامنه‌ای به پیش می‌رویم.

وی در پایان سخنان خود، گفت: شهدا از درس مردانگی و عزت نمره 20 گرفتند و مردم ما پیرو شهدا هستند؛ شهدایی که اگر امروز هر کدام از آنها بودند؛ صدها و هزاران بار از ما مفیدتر بودند.

در ادامه مراسم یادواره شهدا، از کتاب« سرخ گریه » رونمایی شد.

این کتاب نوشته نور علی منصوریان سرخ گریه است که نگاهی دارد به تاریخ روستای سرخ گریه، موقعیت جغرافیایی، جغرافیای زیستی، سیمای اقتصادی و عمرانی، نحوه مدیریت روستا و شخصیت‌های معروف و مشهور این روستا. همچنین بخش آخر آن شامل تصاویر شهدا و بزرگان روستای سرخ گریه است.

به گزارش فارس، پس از پایان این مراسم، معاون عمرانی استاندار مازندران، معاون فرماندار، بخشدار یانه‌سر، رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی و تنی چند از مسئولان بهشهر با دهیار و سایر مسئولان محلی روستای سرخ گریه نشستی کوتاه داشتند و ثمره این نشست، اضافه شدن 30 میلیون تومان دیگر به اعتبارات طرح هادی بود تا مشکل کمبود آب شرب روستایی حل شود همچنین سیلاب‌گیر بودن روستا هم در طرح هادی لحاظ شود.

این مصوبه به 70 میلیون تومان مصوبه طرح هادی روستایی از منابع شهرستانی اضافه می‌شود و با این حساب اعتبارات طرح هادی سرخ گریه به 100 میلیون تومان رسید که 30 میلیون تومان از منابع استانی تامین خواهد شد.

انتهای‌پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول