اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت ارومیه:

بیمارستان‌های ارومیه مجهز به دستگاه بی‌خطرساز زباله‌های عفونی هستند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای مرکز شبکه بهداشت ارومیه گفت: 11 بیمارستان خصوصی و دولتی ارومیه مجهز به دستگاه بی‌خطرساز زباله‌های عفونی از نوع هاید و کلاو هستند.

بیمارستان‌های ارومیه مجهز به دستگاه بی‌خطرساز زباله‌های عفونی هستند

محمدرضا عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مراکز درمانی کوچک خصوصی از قبیل کلینیک‌ها و مطب‌ها، مراکز آزمایشگاهی نیز با عقد قرارداد با شرکت‌های خصوصی توسط این شرکت‌ها اقدام به دفع زباله‌های عفونی می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر از شش شرکت ثبت شده فقط یکی از آن‌ها مجوزهای بهداشتی لازم را برای حمل و بی‌خطرسازی و دفع نهایی زباله‌های عفونی اخذ کرده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت ارومیه اضافه کرد: زباله‌های عفونی و پسماندها به دلیل قدرت بیماری‌زایی و آلودگی محیط زیست دارای اهمیت به سزایی بوده و تمام زباله‌های عفونی تولید شده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و دولتی به صورت بهداشتی جمع‌آوری و بی‌خطرسازی می‌شوند.

وی تصریح کرد: طبق قانون مدیریت پسماند، زباله‌های ویژه که زباله‌های عفونی بیمارستانی جزئی از آنها هستند که از نظر بیماری‌زایی حائز اهمیت بوده و باید توسط خود تولیدکننده جمع‌آوری، حمل، تصفیه و دفن شود به طوری که برای سلامتی انسان‌ها و محیط زیست خطری نداشته باشد.

عسگری ادامه داد: با تصویب قانون مدیریت پسماندها، زباله‌های عفونی که توسط مراکز درمانی و بهداشتی از قبیل بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و مطب‌ها تولید می‌شود توسط دستگاه زباله‌سوز سوزانده می‌شوند و فقط خاکستر آن‌ها باقی می‌ماند که در سایت زباله شهرداری نازلو قرار داده می‌شوند این در حالی است که در سال‌های گذشته زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها در این محل دفن می‌شدند.

به گفته وی با توجه به اینکه زباله‌های عفونی متشکل از مواد پلاستیکی هستند و سوزاندن آن‌ها مشکلاتی را برای محیط زیست دارد، وزارت بهداشت این عمل را متوقف کرد و دستگاه‌های جدید و مجهزی را برای این منظور به کار گرفت که شهر ارومیه جزو اولین مراکز در سطح کشور بود که بیمارستان‌های خود را به دستگاه بی‌خطر‌ساز مجهز نموده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت ارومیه در ادامه تصریح کرد: عمده مشکل ما در بخش زباله دزدها است که در مسیر جمع‌آوری و حمل به نحو مستمر اقدام به دزدیدن زباله‌ها و بازیافت غیراصولی آن‌ها می‌کنند.

وی افزود: به منظور مدیریت زباله‌های عفونی نزدیک به 25 جلسه با ارگان‌های مختلف از قبیل فرمانداری، شهرداری ، نظام پزشکی و شورای شهر تشکیل گردیده است و برای تمام مراکز درمانی و آزمایشگاهی خصوصی که موفق به عقد قرارداد و دفع زباله‌های واحد خود اقدام نکرده‌اند ابلاغیه صادر شده است که نسبت به بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی خود اقدام کنند در غیر این صورت برابر قانون مدیریت پسماند از طریق مراجع قضایی اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول