اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

نشانه‌گیری دشمن به اعتقادات و فرهنگ ملت ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: در حال حاضر دشمن با تهاجم‌های فرهنگی ملت ایران را نشانه گرفته است و ملت ایران درگیر و دار جهاد فرهنگی از آرمان‌های نظام و انقلاب دفاع می‌کنند.

نشانه‌گیری دشمن به اعتقادات و فرهنگ ملت ایران است

محمدرضا صالحیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر در هفته دفاع مقدس قرار داریم، اظهار کرد: پاسداشت هفته دفاع مقدس آثار و نتایج معنوی بسیاری را برای جامعه در بر دارد که انتقال یک مجموعه ایثار، گذشت، رشادت، خوبی و پاکی‌ها به نسل حاضر از جمله نتایج گرامی‌داشت این هفته به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه جهاد یک موضوع تشریح شده مشخص در فروع دین اسلام است، ادامه داد: جهاد یک اصل و امر مهم در مکتب اسلام است و جهاد شاخه‌های مختلفی اعم از جهاد فرهنگی، فیزیکی و تجاوز دشمن به مرز‌ها و خاک یک کشور و جهاد اخلاقی دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر دشمن با تهاجم‌های فرهنگی ملت ایران را نشانه گرفته است و ملت ایران درگیر و دار جهاد فرهنگی از آرمان‌های نظام و انقلاب دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه هجرت از بدی به خوبی نوعی جهاد تلقی می‌شود، اضافه کرد: مبارزه با نفس و بد‌اخلاقی‌ها نوعی جهاد در راه خدا است و امروز ما به جهاد اخلاقی و مبارزه با بداخلاقی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بداخلاقی خانوادگی نیازمند هستیم.

صالحیان به ضرورت اصلاح اخلاق سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی در جامعه اشاره و تاکید کرد: نقش زنان در دفاع از زمان حضرت زهرا (س) در جهان اسلام آغاز شده و آیین حضور زنان در دفاع و جهاد از صدر اسلام آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه نقش زنان در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی ریشه در مکتب اسلامی دارد، افزود: در هشت سال دفاع مقدس نیز زنان نقش اساسی در پیروزی داشتند و تمام شهیدان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس بزرگ‌شده دامن مادران باتقوا و پاکدامن بوده‌اند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه همچنین تدارک جبهه نیز در زمان هشت سال جنگ تحمیلی به عهده زنان بوده است، گفت: همچنین حضور فیزیکی زنان در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی مناطق جنگی نیز در تمام هشت سال دفاع مقدس بی‌بدیل بوده است و زنان و مردان در کنار یکدیگر جنگ تحمیلی را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول